مایکروسافت ۳۶۵ چیست؟

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۴۰۰

مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365) چیست؟

مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365)مکانیزمی است که کسب و کارها با استفاده از آن می‌توانند در نرم‌افزارهای آفیس و ویندوز اشتراک ایجاد کرده و عضو آنها شوند. در این مطلب نحوه انجام این کار را به شما توضیح می‌دهیم.

مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365)یکی از سرویس‌های ارائه شده برای سازمان‌ها است که در تابستان ۲۰۱۷ راه اندازی شد.

از آنجایی که ممکن است عده‌ای از مخاطبین ما با این سرویس آشنایی نداشته باشند، در این مطلب به تشریح آن می‌پردازیم.

به گفته یکی از کارمندان مایکروسافت (که به این سرویس M365 هم می‌گویند) این سرویس همان آفیس ۳۶۵ بعلاوه‌ی ویندوز ۱۰ و سرویس Enterprise Mobility است. یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این سرویس برای مشتریان معمولی نیست و فقط مخصوص کسب و کارها، موسسات آموزشی و کمپانی‌هایی در رده سازمانی است.

اما این پیشنهاد در زمینه جذب مشتریان معمولی هم موفق بوده است؛ طبق تحقیقی که ماه گذشته توسط گلدمن ساکس صورت گرفت Jared Spataro رئیس شرکت مایکروسافت اخیراً اعلام کرده که “بیش از یک چهارم مجوزهای آفیس ۳۶۵ از طریق M365 یا مایکروسافت ۳۶۵ خریداری شده اند.”

گراف مایکروسافت (Microsoft Graph)

مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365)در سه نسخه مختلف Business، Enterprise و Education ارائه شده است. قیمت این محصول از ۲۰ دلار در ماه برای مدل Business شروع می‌شود که تمام خدمات آفیس ۳۶۵ را شامل می‌شود. اما به گفته یکی از کارکنان مایکروسافت “قیمت این محصول بر اساس حجم جایگاه‌ها و کل سرویس‌های ارائه شده توسط شرکت همکار مایکروسافت که در این فروش سهیم است، مشخص می‌شود.”
مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365) از Microsoft Graphاستفاده می‌کند که در واقع متشکل از تمام داده‌هایی است که شما بر اساس فعالیت‌های خودتان در اپلیکیشن‌های آفیس، مرورگر اج و اپلیکیشن‌های موبایلی مایکروسافت از جمله اپلیکیشن‌های آفیس و اج مخصوص اندروید یا iOS تولید می‌کنید. ورودی‌های دیگری هم برای تولید این گراف مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله داده‌های ایندکس وب از منابعی مثل Bing، Outlook.com، Azure Active Directory، SharePoint و داده‌های بیزنسی LinkedIn.

اما این داده‌ها فقط بخش کوچکی از این گراف هستند. در واقع مولفه اصلی آن، هوش مصنوعی مایکروسافت و تکنیک‌های یادگیری ماشینی است که به آن اعمال می‌شود. یک نمونه از این قابلیت‌ها، امکان جدید یادگیری گرامر در ورد است. سرویس‌های مبتنی بر کلود امکان یادگیری الگوهای گرامری و ارائه انواع بیشتری از اصلاحات گرامری را دارند. به عنوان مثال این سیستم بر اساس داده‌های مختلفی که کاربرد صحیح کلمات و جملات را نشان می‌دهند.اطلاع دارد که جمله I saw fog in the air از I saw the fog in the air صحیح تر است.
این گراف فقط مخصوص اپلیکیشن‌های مایکروسافت نیست. برنامه نویسان می‌توانند از APIهای Graph برای ایجاد اپلیکیشن‌هایی هوشمندتر استفاده کنند. که از طریق سرویس‌های کلود آژور از این هوش مصنوعی بهره مند می‌شوند. برای مثال یک کمپانی می‌تواند از این APIها برای ایجاد یک کنسول مدیریتی سفارشی استفاده کند.

امکانات جدید مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365)

از آنجایی که مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365) شامل ویندوز ۱۰ و آفیس ۳۶۵ است، می‌توان گفت که هر قابلیت جدیدی در این محیط‌ها، یک قابلیت جدید برای مایکروسافت ۳۶۵ هم محسوب می‌شود. یکی از این قابلیت‌هاInsider Risk Management است که از هوش مصنوعی برای نظارت بر شرایط پرخطر استفاده می‌کند مثل وقتی که یک کارمند اخراجی، سعی به دانلود فایل‌های بیزنسی حساس دارد. همچنین این سیستم اشتباهات امنیتی و کارهایی که با اهداف بدخواهانه انجام می‌شوند را بررسی می‌کند. این محافظت اهمیت زیادی دارد چوناخیراً یک نظرسنجی نشان داد که ۹۰ درصد از سازمان‌ها در برابر افراد داخلی احساس خطر می‌کنند و نیمی از شرکت کنندگان در سال گذشته رخنه توسط افراد داخلی را تجربه کرده‌اند.
یکی دیگر از ابزارهای جدید مرتبط Advanced Audit برای مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365) است. این قابلیت که مخصوص نسخه Enterprise است، شامل امکانات زیر است:
• افزایش مدت زمان ثبت فعالیت‌های کاربر از ۹۰ روز به ۱ سال.
• افزایش پهنای باند دسترسی به Management Activity API
• دسترسی به رویدادهای مهم برای بررسی و تحقیقات
اپلیکیشن Your Phone ویندوز ۱۰ به صورت یک پنجره روی کامپیوتر است. که تصاویر، اعلان‌ها و پیام‌ها را از دستگاه‌های اندروید نمایش می‌دهد.

هنوز شرکت مایکروسافت امکان پشتیانی از این اپلیکیشن در iOS را فراهم نکرده. اما قابلیت‌های Microsoft 365 MDM با آیفون کار می‌کنند. احتمالاً امکانات بیشتری را در اندروید شاهد خواهید بود چون اپل بیشتر قابلیت‌های سیستم عامل خود را قفل می‌کند. اما به گفته یکی از کارکنان مایکروسافت بدون شک بالاخره Your Phone با iOS هم کار خواهد کرد

آفیس و M365

بخش عظیمی از M365، آفیس ۳۶۵ است. کارت‌های انطباقی که در پیام‌های Outlook و Teams نمایش داده می‌شوند طوری تغییر پیدا می‌کنند. که با تغییرات داده‌های Microsoft Graph سازمان شما همخوانی داشته باشند. یک مدیر می‌تواند گزارش مخارج را دقیقاً از طریق این کارت‌ها تایید کند. می‌توانید با استفاده از “مایکروسافت پی” قبض‌های مختلف را پرداخت کنید. کارت‌ها حالت انطباقی و واکنش پذیر دارند، مثل دکمه‌هایی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

موبایل

علاوه بر ادغام‌های صورت گرفته با اپلیکیشن موبایل که پیش از این به آنها اشاره شد.مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365) دارای قابلیت‌های مدیریت دستگاه موبایل هم هست. به این ترتیب کارمندان IT می‌توانند تنظیمات امنیتی و اپلیکیشن‌ها را روی دستگاه‌های iOS و اندروید و کامپیوتر و تبلت‌های ویندوزی تغییر دهند.

این قابلیت امکان نصب خودکار روی سیستم عامل‌های موبایلی را ندارد. اما امکان انجام این کار روی دستگاه‌هایی با ویندوز ۱۰ وجود دارد. می‌توانید سیاست‌های امنیتی را برای تمام پلتفرم‌ها تعیین و اجرایی کنید.

سرویس‌ها و فضای ذخیره کلود

همانطور که انتظار می‌رود. مایکروسافت قابلیت‌های به اشتراک گذاری و ذخیره آنلاین از طریق سرویس OneDrive و همینطور امکان دسترسی به تمام اپلیکیشن‌های تحت وب را فراهم کرده است. کاربران مایکروسافت ۳۶۵ هم همان ۱ ترابایت فضای کلودی که مشترکین Office 365 دارند، را در اختیار خواهند داشت. همچنین سایت‌های اینترانت تیم SharePoint که قابل تنظیم و سفارشی سازی هستند را دریافت می‌کنند.

امنیت

سطح امنیت مایکروسافت ۳۶۵ (Microsoft office365)در مقایسه با آنچه برای عضویت ساده آفیس ۳۶۵ وجود دارد بیشتر است. شامل مواردی همچون محافظت در برابر تهدیدات پیشرفته، امکان پاکسازی از راه دور، محافظت از اپلیکیشن (که از کپی یا ذخیره اطلاعات شخصی در اپلیکیشن‌های موبایلی پیشگیری می‌کند)، محافظ اکسپلویت ویندوز دفندر و قابلیت آرشیو برای ایمیل Exchangeاست.

آیا ممکن است مایکروسافت ۳۶۵ جایگزین ویندوز و مایکروسافت شود؟

در نگاه کلی ممکن است این طور به نظر برسد که مایکروسافت ۳۶۵ جایگزین ویندوز و آفیس می‌شود. اما واقعیت این است که هدف این کمپانی ارائه خدمات جدید برای مشاغل و سازمان‌ها است. قرار نیست ویندوز و آفیس منسوخ شوند و بدون شک از برخی امکانات ارائه شده در مایکروسافت ۳۶۵ بهره مند خواهند شد.

چرا آداک رایان ؟

شرکت آداک رایان خلیج فارس با هدف فعالیت در زمینه سیستم های کامپیوتری، امنیتی و حفاظتی و مخابراتی ، ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در پرند، اينترنت مخابراتي درپرند، اينترنت وايرلس در رباط کریم ،اينترنت بي سيم درپرند ، اينترنت در رباط کریم، وایرلس اشتراکی در نصیر شهر، اینترنت +Adsl2 در نصیم شهر، اینترنت خانگی در رباط کریم ، اینترنت وایرلس اشتراکی در پرند ، اینترنت بی سیم در نصیرشهر وهمچنین قابلیت ارائه خدمات Voip ، اینترنت برج ها و مجتمع ها وپهنای باند اختصاصی، اینترنت TDL-TE در پرند ، مودم های همراه در پرند ،مودم های TDL-TE در رباط کریم ، پشتیبانی شبکه در پرند،پشتیبانی شبکه در رباط کریم،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی پرند،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی نصیرآباد،در سراسر شهرستان رباط کریم، پرند و نصیر شهر را دارا میباشد و بالغ بر 10 سال در این حوزه درحال فعالیت است برخی ازخدمات شرکت آداک رایان خلیج فارس شامل :

خدمات پشتیبانی کامپیوتر

  • ارائه مشاوره جهت بهینه‌سازی سیستم‌های رایانه‌ای
  • به روز رسانی آنتی ویروس و نصب patch های امنیتی
  • انجام رفع نواقص بر اساس اعلام كارفرما
  • تعمیر دستگاه‌های معیوب و نصب نرم‌افزار
  • سرویس اولیه كلیه سیستمها
  • تهیه و تنظیم شناسنامه سخت‌افزاری
  • بازدید دوره‌ای از كلیه مراكز

امیدواریم مطالب آموزش داده شده برای شما همراهان آداک رایان مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با شرکت آداک رایان خلیج فارس از طریق تماس باما اقدام نمایید و با ما در ارتباط باشید

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x