طرح صیانت از کاربران در مجلس مخدوش کردن فضای کسب‌وکارهای مجازی است

تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۴۰۰

طرح صیانت از کاربران

هیات مدیره‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در نامه‌ای به رئیس جمهوری آینده، ابراهیم رئیسی درخواست خودرا برای توقف بررسی طرح«صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در مجلس اعلام کرده است . به عقیده اعضای هیات مدیره این سازمان، این طرح نه تنها از کاربران در فضای مجازی صیانت نمی‌کند که باعث مخدوش کردن فضای کسب‌وکارهای فضای مجازی خواهد شد.

به گزارش آداک رایان، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با اینکه از سال 97 در مجلس دهم مطرح شده. اما در چند ماه اخیرو با اصرار نمایندگان مجلس برای بررسی و تصویب. نه تنها مورد توجه و نگرانی متخصصان حوزه ICT که باعث نگرانی بسیاری از کاربران هم شده است.طرحی که تفسیر بندهای مختلف آن براساس اظهارات کارشناسان. محدودیت استفاده از سرویس‌های خارجی و در کل استفاده از اینترنت در کشور را به همراه خواهد داشت.

نامه هیات مدیره سازمان نصر تهران به رئیس جمهور

به دنبال افزایش این نگرانی‌ها هم اعضای هیات مدیره سازمان نصر تهران در نامه‌ای به رئیس جمهوری آینده از او خواسته‌اند ضمن توقف بررسی طرح در مجلس، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فضایی کارشناسانه و مصلحت خواهانه بررسی شود.

  • دراین نامه با اشاره به بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» در مجلس واینکه  گروهی از نمایندگان در صدد ارائه آن در صحن علنی یا تصویب آزمایشی آن مبتنی بر اصل ۸۵ قانون اساسی هستند آمده است:«علیرغم ابراز نگرانی‌ گسترده فعالان و دلسوزان نظام شامل متخصصان بخش خصوصی. مدیران دولتی. نمایندگان مجلس و قوه قضائیه و صاحب‌نظران عرصه فناوری اطلاعات در خصوص ایرادات بزرگ طرح، چالش‌های پیش رو و آسیب‌های پیدا و پنهانی که می‌تواند از منظر اقتصادی، اجتماعی. فرهنگی و سیاسی ایجاد کند، شوربختانه و ناباورانه. تاکنون تنها برخی اصلاحات جزئی (و در برخی موارد افزایش تصدی‌گری و تحمیل هزینه‌های بی‌مورد به بیت‌‌المال) را در پی داشته. و طراحان آن اصرار بر تصویب عجولانه طرح پیش از آغاز به کار دولت جنابعالی دارند. که از این منظر نیز مایه تعجب و تامل است.»
  • در این نامه اعلام شده است که روی دیگر این طرح،نه صیانت از کاربران در فضا مجازی، که مخدوش کردن فضا برای کاربران و کسب‌وکارهای فضای مجازی بوده و در خوش‌بینانه‌‌ترین حالت می‌توان اظهار داشت که عدم درک درست مختصات فنی و اقتصادی زیست‌‌بوم دیجیتال و فضای مجازی موجب تهیه چنین طرح فاجعه‌‌باری شده است.
طرح صیانت از کاربران
  • در این نامه این سوال مطرح شده.که چرا چنین طرح بحث برانگیز و آسیب‌زننده‌ای بدون در نظر گرفتن ملاحظات جدی دلسوزان و صاحب‌نظران باید تصویب شود؟چرا دولت جدید باید در ایام تحویل قوه مجریه. با تصویب قانونی درخصوص فضای مجازی که به‌ تعبیر مقام معظم رهبری.«یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده» مواجه شود. که فاقد پشتوانه اجرایی و ظرفیت‌های مناسب جاری‌سازی و نگاه واقع‌بینانه.عزت‌مندانه و مقتدرانه در بهره‌گیری از فرصت‌های این عرصه و فائق آمدن بر چالش‌های مترتب بر آن باشد؟
  • اعضای سازمان نصر اظهار کرده‌اند. که کارهای انجام نشده. در زمینه شبکه ملی اطلاعات و به سامان رساندن فضای مجازی بسیار بیشتر از اقدامات انجام شده است. بنابراین تحقق اهداف کلان صیانت کاربران در فضای مجازی و تحقق حکمرانی سایبری در تراز گام دوم انقلاب اسلامی. با اصرار بر تصویب این طرح بدون در نظر گرفتن انتقادات جدی همه صاحبنظران و دغدغه‌مندان امری محال است.
  • در این نامه اعلام شده که اجرای این طرح بزرگترین‌ آسیب را به کسب‌وکارهای مجازی خواهد زد. در این زمینه نوشته شده است:«نادیده گرفتن حدود ۳۰۰ هزار کسب‌و‌کار. کوچک و متوسط و مشاغل خانگی فعال در شبکه‌های اجتماعی که.بر اساس الزامات این قانون همگی در معرض ریسک تعطیلی قرار خواهند گرفت.یا منوط کردن تداوم فعالیت خدمات بین‌المللی. به پذیرش شرایطی که از اساس به دلیل شرایط خاص کشور. (ناشی از تحریم‌های ظالمانه) امکان تحقق ندارند.به نواختن سرنا از سر گشادش می‌ماند. و همه اینها تنها بخش کوچکی از آسیب بزرگ این طرح بر پیکره تضعیف شده اقتصاد است.»

اعلام نظر هیات مدیره و نمایندگان منتخب نظام صنفی رایانه ای

اعضای هیات مدیره و نمایندگان منتخب نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرده‌اند که تصویب این طرح با محتوای فعلی.کاربران حقیقی و حقوقی را در برزخی بزرگ و حاکمیت و دولت را نیز با چالشی بزرگتر گرفتار خواهد کرد. در این زمینه در نامه آمده است:« بنابراین از عاقبت تصویب این طرح به خدا پناه می‌بریم.»در این نامه اعضای سازمان نصر تهران اعلام کرده‌اند.پیش از درخواست از رئیس جمهوری آینده آنها در گام نخست. ایرادات جدی این طرح را درهفت بند در بیانیه به تاریخ هشتم تیرماه خطاب به نمایندگان محترم مجلس عنوان کرده‌اند. اما گویا اراده تصویب این طرح به هر شکل ممکن ودرکوتاه‌ترین زمان قوی‌تر از هر صدای خیرخواهانه و عاقبت‌اندیشی است.اعضای سازمان نصر در نامه خود اعلام کرده‌اند. که حالا در گام دوم و به دلیل بی‌توجهی نمایندگان مجلس به خواسته‌ آنها.این صنف از رئیس جمهوری سیزدهم  تقاضا و درخواست توقف طرح یاد شده در مجلس و فرصت دادن به بررسی همه‌جانبه با حضور نمایندگان بخش خصوصی.دولت جدید و البته نمایندگان همسو یا مخالف طرح در فضایی کارشناسی و مصلحت‌خواهانه را دارند.

در آخر این نامه اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ابراز امیدواری کرده‌اند. که با توجه به «درایت امیدبخش جنابعالی زمینه بهره‌گیری هوشمندانه ودرست از ظرفیت‌های بی بدیل فضای مجازی والبته فائق آمدن بر چالش‌ها و نگرانی‌های مترتب بر آن.که همواره مورد تاکید حضرتعالی هم بوده است. فراهم شود.»

چرا آداک رایان ؟

شرکت آداک رایان خلیج فارس با هدف فعالیت در زمینه سیستم های کامپیوتری، امنیتی و حفاظتی و مخابراتی ، ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در پرند، اينترنت مخابراتي درپرند، اينترنت وايرلس در رباط کریم ،اينترنت بي سيم درپرند ، اينترنت در رباط کریم، وایرلس اشتراکی در نصیر شهر، اینترنت +Adsl2 در نصیم شهر، اینترنت خانگی در رباط کریم ، اینترنت وایرلس اشتراکی در پرند ، اینترنت بی سیم در نصیرشهر وهمچنین قابلیت ارائه خدمات Voip ، پشتیبانی شبکه در پرند،پشتیبانی شبکه در شهر رباط کریم،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی نصیرآباد ،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی پرند ،اینترنت برج ها و مجتمع ها وپهنای باند اختصاصی، اینترنت TDL-TE در پرند ، مودم های همراه در پرند ،مودم های TDL-TE در رباط کریم ،مودم های همراه در رباط کریم ،اینترنت TDL-TE در نصیرشهر ، مودم های همراه در نصیرشهر در سراسر شهرستان رباط کریم، پرند و نصیر شهر را دارا میباشد و بالغ بر 10 سال در این حوزه درحال فعالیت است .برخی از خدمات شرکت آداک رایان خلیج فارس شامل :

خدمات طراحی سایت

  • طراحی انواع وب سایت,فروشگاه آنلاین, شرکتی , کودک, سرگرمی, پزشکی,خودرو . و غیره
  • طراحی انواع اپلیکشن موبایل
  • تامیین امکانات گسترده و خیره کننده
  • عملکردعالی، گارانتی وپشتیبانی رایگان
  • امنیت با ضمانت بالا
  • اجرای تمام خواسته های شما
  • آسانی فرایند استفاده از نرم افزار
  • قرارگیری تضمینی و فوری در صفحه اول گوگل
  • طراحی اختصاصی ویژه موبایل
  • تنوع در روشهای پرداخت
  • ارائه تمامی خدمات در حوزه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ

امیدواریم مطالب آموزش داده شده برای شما همراهان آداک رایان مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با شرکت آداک رایان خلیج فارس از طریق تماس باما اقدام نمایید و با ما در ارتباط باشید.

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x