دسترسی شما محدود است

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱

دسترسی شما محدود است

قطع اینترنت یا احتمال آن، اولین گزینه ای است که با بروز هر اتفاقی در کشور به ذهن خطور می کند در افکار عمومی هرگاه می خواهند از اهمیت موضوعی بگویند به قطع اینترنت اشاره میکنند.

اگر اینترنت با اختلالی مواجه نشده باشند از اهمیت موضوع کاسته می شود و اگر اینترنت مختل شده باشد حتما موضوع با اهمیتب است ، اما واقعیت این است که این روزها باید به اینترنت به عنوان یک زیرساخت اصلی مانند آب و برق نگاه کرد.وقتیصحبت از تصمیم گیری های کلان می شود تمامی سیاست گذاران از دولت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی صحبت می کنند، و ضرورت توسعه زیرساخت هایی که می تواند به سادگی اقتصاد دیجیتالی کشور را توسعه دهد.

زیرساختی که به زودی نظام سلامت کشور بر آن سوار می شود و زیر ساخت اصلی خدمت رسانی به مردم می شود.

زیر ساختی که به نظر می رسد به زودی از آب و برق نیز اهمیتش بیشتر خواهد شد ، این در حالی است که در هیچ زمانی به دلیل بروز مشکلی آب یا برق قطع نشده است.

با وجود این به نظر می رسد هنوز به اینترنت به چشم ابزار لوکس نگاه می شود که فقط کارکرد رسانه ای دارد.

اگر روزی در مواجهه با بحرن هایی مختلف روزنامه ها تعطیل میشدند یا میزان پارازیت شبکه های خارجی ماهواره ای افزایش می یافت به گونه ای که دسترسی به آن شبکه ها عملا غیر ممکن میشد،

امروز زیرساخت اینترنت کشور هدف قرار میگیرد و اینترنت دچار اختلال می شود.

دلیل اصلی آن نیز رویکرد رسانه ای به اینترنت است. اما واقعیت این است که رویکرد رسانه ای و افزایش سرعت انتقال اخبار فقط یکی از کارکردهای اینترنت است که با وجود هرگونه اختلالی نیز به طور قطع نمی توان جلوی آن را به صورت کامل گرفت.

در اصل اینترنت همان طور که سرعت ارسال اخبار را نیز افزایش می دهد از همین رو نمی توان مشکل را گردن اینترنت یا فضای مجازی انداخت. مشکل جای دیگری است و با هرگونه اختلال یا قطع آن بر طرف نمیشود

اختلال در اینترنت فقط می تواند شرایط را بحرانی تر از آنچه هست نشان دهد.

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x