تعرفه خدمات فناوری اطلاعات ۵۵ درصد افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

به گزارش پیوست، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تعرفه‌های خدمات فنی – تخصصی انفورماتیک در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرده است. در این گزارش ذکر شده بر اساس مصوبه شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و جلسات کارگروه تعرفه،‌ نرخ‌‌های اعلامی صرفا برای خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مشخص‌شده و نباید مبنایی برای افزایش دستمزد به حساب بیاید. همچنین ذکر شده مبنای افزایش دستمزد در این بخش باید مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی ۲۷ درصد باشد.

سازمان نظام صنفی از سال ۱۳۸۹ تعرفه‌گذاری را در راستای عمل به وظایفش که در ماده ۱۲ قانون پدیدآورندگان نرم‌افزار و اختیارات قانونی ذکرشده در آیین‌نامه تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور انجام می‌دهد.

در فصل چهارم تعرفه‌‌های ابلاغی نصر، نرخ سخت‌افزار تعیین شده است. در این خش تعرفه هر ساعت کار با اینترنت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است. برای ساخت ایمیل نیز هزینه ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. همچنین تعرفه هزینه نرم‌افزارهای ویژه تخصصی نیز ۱۸۸ هزار تومان تعیین شده است.

نگاهی به تعرفه‌های سال گذشته یعنی ۱۴۰۱ مشخص می‌کند افزایش نرخ‌های آن سال نسبت به سال ۱۴۰۰، به میزان ۴۷ درصد تعیین شده بود.

در قسمت‌هایی از لیست تعرفه‌ها ارقامی ذکر شده که شاید آنچنان با واقعیت‌های بازار مطابق نباشد. به عنوان مثال هزینه تعمیرات مانیتور LCD تا ۱۹ اینچ ۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و مانیتورهای بالاتر از ۱۹ اینچ ۷۱ هزار تومان مقرر شده است.

در بخش پنجم این سند تعرفه خدمات فنی زیرساخت فناوری اطلاعات مشخص شده است. به عنوان مثال تعرفه انواع کابل‌کشی، ایجاد اتصال فیبرنوری، آرایش تارهای فیبرنوری داخل ساختمان و همچنین نصب رک و آنتن مخابراتی مشخص شده است.

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x