نسخه NET Framework.درویندوز 10

تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰

 نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

برای پیداکردن نسخه NET Framework.درویندوز 10 می‌توانید از دستور PowerShell استفاده یا ازطریق فایل اکسپلورر آن را جست‌وجو کنید.

کاربران می‌توانند چندین نسخه NET Framework.درویندوز 10را در رایانه‌هایشان نصب و اجرا کنند. دلایل زیادی وجود دارد که شما را به دانستن نسخه نسخه NET Framework.درویندوز 10 در ملزم می‌کند. در این مطلب آداک رایان ، قصد داریم دو روش برای پیدا‌کردن نسخه نسخه NET Framework.درویندوز 10را توضیح دهیم.

مشاهده نسخه NET Framework.درویندوز 10با استفاده از دستور PowerShell 

روشی سریع و آسان برای یافتن نسخه NET Framework.درویندوز 10استفاده از دستور PowerShell است. با اجرای این دستور، می‌توانید تمام نسخه‌های فریم‌ورک نصب‌شده روی کامپیوترتان را مشاهده کنید. برای استفاده از این دستور، ابتدا باید PowerShell را اجرا کنید. برای این کار منو استارت را باز و Windows PowerShell را جست‌وجو و سپس روی آن کلیک کنید.

 استفاده از دستور  PowerShell  برای  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

در پنجره PowerShell، عبارت زیر را وارد کنید و سپس اینتر را بزنید:

بوجود آمدن فهرستی از نسخه ها برای  NET Framework. در ویندوز ۱۰

با این کار، PowerShell فهرستی از نسخه NET Framework.درویندوز 10نصب‌شده روی سیستمتان را نمایش می‌دهد. در این فهرست، بالاترین عدد آخرین نسخه فریم ورک موجود در رایانه شما است.

مشاهده نسخه ها برای  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

پس از مشاهده نسخه NET Framework.درویندوز 10نصب‌شده، می‌توانید پنجره PowerShell را ببندید.

مشاهده نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰ در فایل اکسپلورر

روش دیگر برای مشاهده نسخه نت فریم ورک( NET Framework.)ویندوز ۱۰(Windows 10) استفاده از فایل اکسپلورر است. برای این کار، باید به پوشه C:\Windows\Microsoft.NET\Framework بروید.

برای بازکردن سریع پوشه Framework در فایل اکسپلورر، ابتدا باید Run را با فشردن هم‌زمان دکمه‌های میان‌بر Windows+R اجرا کنید. در کادر Run، مسیر زیر را وارد کنید و اینتر بزنید. دقت کنید اگر ویندوز ۱۰ را در درایو دیگری غیر از درایو C نصب کرده‌اید، باید در مسیر زیر حرف C را با حرف درایو نصب ویندوز جایگزین کنید.

روش باز کردن سریع برای  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

در پنجره Framework، پوشه‌ای را پیدا کنید که بالاترین شماره نسخه را نشان می‌دهد. برای بازکردن این پوشه، دو مرتبه روی آن کلیک کنید. در تصویر زیر، بالاترین شماره پوشه v4.0.30319 است که ما روی آن دو بار کلیک کردیم.

همان‌طورکه اشاره کردیم، کامپیوتر می‌تواند چندین نسخهنت فریم ورک( NET Framework.) نصب‌شده داشته باشد؛ پس پوشه‌های دیگر در اینجا نمایانگر نسخه‌های مختلف نت فریم ورک( NET Framework.)در کامپیوتر هستند.

دیگر پوشه ها برای  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

در پوشه بازشده، Accessibility.dll را جست‌وجو کنید.

جستجو در پوشه Accessibility  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

روی Accessibility.dll راست‌کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید.

باز کردن properties  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

از قسمت بالای پنجره Properties، روی تب Details کلیک کنید

 تب Details  اطلاعات مختلفی درباره فایل انتخاب شده برای  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰ نشان میدهد

تب Details اطلاعات مختلفی درباره فایل انتخاب‌شده نشان می‌دهد. در اینجا، باید به‌دنبال مقدار عددی بگردید که کنار Product version قرار دارد؛ زیرا این مقدار جدیدترین نسخه نت فریم ورک( NET Framework.) ویندوز ۱۰(Windows 10)نصب‌شده است را نشان میدهد. همان‌طورکه می‌بینید، در تصویر زیر این مقدار 4.8.4084.0 است.

بستن پنجره Accessibility  پس از بررسی  نسخه NET Framework. در ویندوز ۱۰

پس از بررسی نسخه نت فریم ورک( NET Framework.) ویندوز ۱۰(Windows 10)، می‌توانید این پنجره را ببندید.

چرا آداک رایان ؟

شرکت آداک رایان خلیج فارس با هدف فعالیت در زمینه سیستم های کامپیوتری، امنیتی و حفاظتی و مخابراتی ، ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در پرند، اينترنت مخابراتي درپرند، اينترنت وايرلس در رباط کریم ،اينترنت بي سيم درپرند ، اينترنت در رباط کریم، وایرلس اشتراکی در نصیر شهر، اینترنت +Adsl2 در نصیم شهر، اینترنت خانگی در رباط کریم ، اینترنت وایرلس اشتراکی در پرند ، اینترنت بی سیم در نصیرشهر وهمچنین قابلیت ارائه خدمات Voip ، اینترنت برج ها و مجتمع ها وپهنای باند اختصاصی، اینترنت TDL-TE در پرند ، مودم های همراه در پرند ،مودم های TDL-TE در رباط کریم ،مودم های همراه در رباط کریم ،اینترنت TDL-TE در نصیرشهر ، مودم های همراه در نصیرشهر ،پشتیبانی شبکه در پرند،پشتیبانی شبکه در رباط کریم ،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی پرند،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی نصیرآباد در سراسر شهرستان رباط کریم، پرند و نصیر شهر را دارا میباشد و بالغ بر 10 سال در این حوزه درحال فعالیت است لیست کامل خدمات شرکت آداک رایان خلیج فارس شامل :

خدمات ویپ(Voip)

  • بی نیازی از سیم کشی مجزا
  • کنفرانس‌های صوتی و تصویری
  • ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر شخصی
  • تماس به صورت رایگان به هر نقطه از دنیا
  • گسترش آسان
  • امکان ارائه شماره تلفن های داخلی به تعداد بالا
  • امکان دریافت پیام صوتی (Voicemail)
  • ضبط مکالمات
  • تلفن های نرم افزاری (SoftPhone)
  • فکس یا Fax to Email
  • منشی پاسخگو
  • یکپارچگی با بخش فروش
  • ارزان بودن به دلیل بومی سازی (لوازم ارزان )
  • داشتن خطوط مجازی
  • ارتباط با سایر دستگاه ها

امیدواریم مطالب آموزش داده شده برای شما همراهان آداک رایان مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با شرکت آداک رایان خلیج فارس از طریق تماس باما اقدام نمایید و با ما در ارتباط باشید.

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x