اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز10 و افزودن چند زبان به کامپیوتر

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

یکی از مشکلاتی که ممکن است اکثر کاربران ویندوز با ان مواجه شوند، عدم وجود زبان فارسی کیبورد می باشد. در این مواقع به صورت معمول نمی توان با استفاده از فشردن کلیدهای ترکیبی Shift+Alt زبان کیبورد سیستم خود را تغییر داد و به طور کلی کیبورد فقط دارای یک زبان، که معمولا انگلیسی است، باقی میماند. برای اینکه زبان فارسی را نیز به ویندوز اضافه کنیم، باید یک سری مراحل را انجام دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز 10 را به علاقه مندان آموزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید به سادگی زبان فارسی یا هر زبان دیگری را به کیبورد کامپیوتر خود اضافه نمایید.

اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز 10

برای اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز 10 کار چندان سختی پیش رو نخواهیم داشت و فقط کافی است تا یک سری مراحل ساده را انجام دهید. اما برای اضافه کردن زبان فارسی در ویندوز 10 به ترتیب زیر عمل خواهیم نمود:

منوی استارت را باز کنید و بدون اینکه روی مکان خاصی کلیک کنید، بلافاصله عبارت Language را تایپ نمایید.

پس از ظاهر شدن آیکون مربوط به تغییر زبان با نام language روی آن کلیک کنید تا وارد تنظیمات مربوط به زبان کیبورد شوید.

در صفحه باز شده، روی گزینه Add a language کلیک کنید تا لیست زبان های مختلف نمایش داده شود.

صفحه را اسکرول کرده تا در قسمت P به زبان فارسی برسید.

زبان فارسی را انتخاب نمایید و سپس روی آن دبل کلیک نمایید.

با انجام همین 5 مرحله ساده به سادگی قادر خواهید بود تا زبان فارسی را به مجموعه زبان های کیبورد سیستم خود اضافه نمایید. حال به سادگی با استفاده از کلید های ترکیبی Shift+Alt می توانید بین زبان های اضافه شده سوئیچ کرده و زبان کیبورد خود را به آن تغییر دهید. لازم به ذکر است که محدودیت خاصی برای انتخاب تعداد زبان های کیبورد وجود ندارد و شما می توانید برای کیبورد خود چندین زبان مختلف را انتخاب نمایید.

همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که اگر بیش از یک زبان به کیبورد خود اضافه نمایید، ممکن است در عملکرد کلیدهای ترکیبی Shift+Alt به مشکل بر بخورید. پس بهترین اقدام این است که از طریق گزینه زبان ها در قسمت پایین صفحه و در کنار ساعت، اقدام به باز کردن منوی زبان کیبورد و انتخاب زبان مورد نظر خود، اقدام نمایید.

شرکت آداک رایان خلیج فارس پیشرو در حوزه فناوری اطلاعات آماده راه اندازی مراکز نلفن ویپ (VOIP) مبتنی بر IP و سرورهای ویپ مانند ایزابل و PBX می باشد

تماس با ما

آداک رایان ارائه دهنده اینترنت پر سرعت وایرلس – بیسیم اشتراکی در شهرک صنعتی پرند و شهر پرند به صورت تخصصی می باشد

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x