اجرای طرح اتصال ۳۵ هزار نقطه در شهر پرند به فیبر نوری

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲

فیبر نوری پرند

ملک جعفریان روز چهارشنبه در آیین افتتاح فیبر نوری از مبدا تا منزل در شهر پرند شهرستان رباط‌کریم اظهار داشت: در شهر پرند باتوجه به حجم بالای منازل مسکونی و سرریز جمعیت از کلان شهر تهران به این منطقه، ۳۵هزار نقطه در شهر پرند فاقد ارتباط هستند.

وی افزود: به همین خاطر استارت کار را با اولویت اجرای فیبر نوری در این واحد ها آغاز کردیم و سعی بر این است تا بتوانیم تا انتهای سال۱۴۰۲ شرایط و زیرساخت اتصال این مشترکین به شبکه را فراهم کنیم.

این مسئول با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نیاز به حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتالی را کاملا نشان داد، خاطرنشان کرد: کرونا فضایی را ایجاد و فرهنگ استفاده دورکاری را فراهم ساخت و لازمه توسعه و گسترش این فرهنگ سرمایه گذاری برای ارتقا و بهبود تجهیزات و بهسازی شبکه عظیم مخابرات است، تا بتوانیم بهترین سرویس های مورد نیاز مردم را در بخش های زیرساخت و انتقال ارائه دهیم.

جعفریان با بیان اهمیت اساسی مخابرات به عنوان زیر ساخت ارتباطی کشور، تاکید کرد: عمده ارتباطات میان سازمانها، دستگاه های خدمت رسان و بخش های تجاری و غیره به ویژه در استان تهران بر پایه استفاده از شبکه امن مخابراتی در جریان است، برای عقب نماندن از تحولات و دگرگونی های پی درپی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین به منظور ارتقای سرویس های جدید به مردم، بازنگری و اصلاح در تعرفه نگهداری شبکه، امری ضروری به شمار می رود.

مدیرعامل مخابرات استان تهران با اشاره به ضرورت ارتقا شبکه فیبر نوری و توسعه زیرساخت های ارتباطی مخابرات گفت: با آغاز انقلاب صنعتی چهارم و تاکید کارشناسان و صاحب نظران در این زمینه در ۱۰ سال آینده تحولی عظیم در حوزه فناوری اطلاعات اتفاق خواهد افتاد و استفاده از هوش مصنوعی در همه حوزه ها بسیار همه گیر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: استقرار هوش مصنوعی در۱۰ سال آینده به ۶۶ درصد از مشاغل آسیب وارد می کند و این شرایط را ایجاد می کند که هفت درصد تولید ناخالص در جهان افزایش پیدا می کند به همین منظور شاهد آن خواهیم بود که هوش مصنوعی پیوندی ناگسستنی با مشاغل خواهد داشت.

وی اضافه کرد: لازمه این موضوع فراهم آوردن ارتباطات پرسرعت و تمام سعی و تمرکز ما بر این است شبکه فیبر نوری را توسعه دهیم و با برنامه ریزی هوشمندانه زیرساخت ها را فراهم کنیم و با هزینه کم به دستگاه های خدمات رسان و مردم ارائه دهیم.

در این آیین چهار دستگاه “جی پی او آن” با ظرفیت هر کدام ۸۰۰ مشترک ۲۵۶ تا اینترنت ای دی اس ال و ۱۰۰ سرویس اف تی تی اچ جهت ارایه خدمات برای مردم به بهره‌برداری رسید.

شهرستان رباط کریم در جنوب غربی استان تهران با سه شهر رباط کریم، پرند و نصیرشهر با جمعیت نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر قرار دارد.

زیتل ارائه دهنده اینترنت نامحدود واقعی در شهر پرند

جهت دریافت مشاوره میتوانید با شماره 09362245711 تماس بگیرید

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x