ابداع پارچه هوشمند با قابلیت خنک سازی بدن

تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۰

محققان چینی نوعی پارچه هوشمند با قابلیت خنک سازی بدن توسعه دادند. که می‌تواند هنگام قرارگیری در معرض نور خورشید عملکردی شبیه به کولر داشته و باعث خنک شدن بدن شود.

به گزارش آداک رایان، پارچه هوشمند با قابلیت خنک سازی بدن ساخته شده. توسط پژوهشگران چینی می‌تواند نور تابیده شده به خود را منعکس کند.

بدین ترتیب افراد و اشیایی که از این پوشش استفاده می‌کنند می توانند چند درجه خنک تر شوند.

محققان دانشگاه علم و فناوری هواژونگ پارچه هوشمند متا فابریک را طراحی کردند. که در آن از ترکیباتی مانند دانه‌های میکروسکوپی و الیاف اکسید تیتانیوم.تفلون و نوعی پلاستیک به نام پلی لاکتیک اسید استفاده شده است. موادی مانند تفلون می‌تواند ماورا بنفش را منعکس کند.

همچنین الیاف پلی لاکتیک اسید مادون قرمز را منتشر می کند. و همگی آنها در یک الیاف بزرگ تر قرار داده شده اند.

گوانگمینگ تائو. محقق ارشد می گوید.ساختار این پارچه هوشمند به گونه‌ای است. که می‌تواند گرما را به طور حداکثری پراکنده کند.

در آزمایش این پارچه نیز از یک جلیقه که نیمی از آن با متافابریک و نیم دیگری از پنبه تشکیل شده بود استفاده شد.

در این آزمایش مشخص شد دمای پوست در زیر قسمت استفاده شده از متافابریک تنها یک درجه افزایش یافت. اما دمای پوست زیر بخش دیگر که از پنبه بوده است حدود 6 درجه افزایش دما داشته است.

سازندگان این پارچه هوشمند معتقدند عملکرد این ماده در هنگام تماس با پوست افزایش می یابد. به همین دلیل در صورت استفاده از آن بر روی یک پارچه ضخیم یا لباس معمولی امکان از بین رفتن خاصیت خنک کنندگی آن وجود دارد.

این محقق می گوید هدف از طراحی این پارچه خنک کردن افراد و اشیایی است که در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارند. اما این پارچه می تواند در سایه نیز این اثر خنک کنندگی خود را حفظ کند.

چرا آداک رایان ؟

شرکت آداک رایان خلیج فارس با هدف فعالیت در زمینه سیستم های کامپیوتری، امنیتی و حفاظتی و مخابراتی ، ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در پرند، اينترنت مخابراتي درپرند، اينترنت وايرلس در رباط کریم ،اينترنت بي سيم درپرند ، اينترنت در رباط کریم، وایرلس اشتراکی در نصیر شهر، اینترنت +Adsl2 در نصیم شهر، اینترنت خانگی در رباط کریم ، اینترنت وایرلس اشتراکی در پرند ، اینترنت بی سیم در نصیرشهر وهمچنین قابلیت ارائه خدمات Voip ، اینترنت برج ها و مجتمع ها وپهنای باند اختصاصی، اینترنت TDL-TE در پرند ، مودم های همراه در پرند ،مودم های TDL-TE در رباط کریم ، پشتیبانی شبکه در پرند،پشتیبانی شبکه در رباط کریم،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی پرند،پشتیبانی شبکه در شهرک صنعتی نصیرآباد،در سراسر شهرستان رباط کریم، پرند و نصیر شهر را دارا میباشد و بالغ بر 10 سال در این حوزه درحال فعالیت است برخی ازخدمات شرکت آداک رایان خلیج فارس شامل :

خدمات پشتیبانی کامپیوتر

  • ارائه مشاوره جهت بهینه‌سازی سیستم‌های رایانه‌ای
  • به روز رسانی آنتی ویروس و نصب patch های امنیتی
  • انجام رفع نواقص بر اساس اعلام كارفرما
  • تعمیر دستگاه‌های معیوب و نصب نرم‌افزار
  • سرویس اولیه كلیه سیستمها
  • تهیه و تنظیم شناسنامه سخت‌افزاری
  • بازدید دوره‌ای از كلیه مراكز

امیدواریم مطالب آموزش داده شده برای شما همراهان آداک رایان مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و تماس با شرکت آداک رایان خلیج فارس از طریق تماس باما اقدام نمایید و با ما در ارتباط باشید.

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x