آپارات و فیلیمو از گوگل پلی حذف شدند

تاریخ انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۰

اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از فروشگاه گوگل حذف شدند. تحریم‌ها عامل این موضوع اعلام شد

آپارات و فیلیمو از گوگل پلی حذف شدند (به‌روزرسانی)

اپلیکیشن آپارات و فیلیمو از گوگل‌پلی حذف شدند. تا لحظه نگارش این خبر هلدینگ صبا ایده که فیلیمو، آپارات، صبا ویژن، در زیرمجموع خود دارد واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. برخی گمانه‌زنی‌ها از سمت کاربران در فضای مجازی حکایت از دو علت برای این اتفاق دارد. برخی بر این باورند که تحریم‌های بین‌المللی باعث این اتفاق شده و برخی اعلام می‌کنند با توجه به اتفاقی که برای روبیکا در روزهای گذشته افتاده و کاربران از گوگل پلی درخواست حذف این اپ را به خاطر ساخت اکانت‌های تقلبی داشته‌اند، حالا هم درخواست حذف آپارات و فیلیمو را از این فروشگاه کرده‌اند.

اگر حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو به دلیل تحریم‌های بین‌المللی باشد، این اولین بار نیست که اپ‌های ایرانی مورد تحریم فروشگاه‌هایی نظیر گوگل پلی یا اپ استور اپل قرار می‌گیرند. از سال ۹۶ که اپل شروع به حذف دومینویی اپ‌های ایرانی از اپ‌استور کرد، گوگل پلی هم اقدام به حذف برخی اپ‌های ایرانی مانند اسنپ و تپسی را کرد؛ اما این کار گوگل پلی برعکس اپ استور اپل موقتی بود و چندی بعد گوگل حذف اپلیکیشن‌های ایرانی را متوقف کرد.

البته در آن زمان حذف اپلیکیشن‌های اندروید از گوگل پلی مشکلات زیادی مشابه اقدام اپل ایجاد نمی‌کرد؛ چرا که سیستم عامل اندروید امکان دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها را از فروشگاه‌های متفرقه به کاربرانش می‌دهد.

بیا کمک سامانه جامع رفع مشکلات سیستمی شما

0 0 votes
امتیاز شما
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x