راهنمای سوالات سایت

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹

راهنمای سوالات سایت

به دستور سازمان تنظیم مقررات رادیویی از تاریخ ۰۱/۰۹/۱۳۹۶ هنگام ثبت نام مشترک جهت دریافت سرویس های اینترنتی، می بایست اطلاعات مشترک از جانب شرکت اپراتور در سامانه شاهکار ثبت گردد.
سامانه شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و اشتراک های اینترنت، SAP  و PAP ، Mobile Wi-Fi و … را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت و … تولید شده است.
ثبت اطلاعات مشترک در شاهکار به صورتی می باشد که یک کد اختصاصی در بین تمام اپراتورها به مشترک اختصاص می یابد و تا زمانی که این کد از طرف هر شرکت اپراتور فعال باشد ( حتی با وجود تخلیه پورت از مرکز ) امکان راه اندازی اینترنت ( رانژه) از شرکت جدید امکان پذیر نیست لذا برای راه اندازی اینترنت از شرکت اپراتور دیگر باید کلاسه شاهکار شرکت اپراتور قبلی توسط همان اپراتور غیر فعال یا حذف گردد.

 

به علت جلوگيري از سوء استفاده اشخاص دیگر ، مي بايست جهت صحت درخواست جمع آوري مشترک ، احراز هويت صورت پذیرد ،که روال آن از طريق تماس مشترک از تلفن ثابت دارای سرویس ADSL  یا موبایل ثبت شده در پنل کاربری و اعلام کد ملی صاحب خط
مي باشد شایان ذکر است در صورت عدم دسترسی ساکن جدید ( مالک –  مستاجر) به اطلاعات ساکن قبلی میبایست سندی مبنی بر اجاره نامه جدید یا مالکیت جدید (اجاره نامه و تصویر کارت ملی مستاجر جدید یا  قبض تلفن و تصویر کارت ملی صاحب خط ) از طریق آدرس  ایمیل  Leave@asiatech.ir  به شرکت آسیاتک ارسال نمایند.

 

درصورت درخواست انتقال مالکیت  می بایست فرم انتقال مالکیت تلفن ثابت آسیاتل توسط خریدار و فروشنده تکمیل و پس از تایید و امضای طرفین به همراه مدارک شناسایی و قرارداد امضاء شده اشتراک تلفن ثابت آسیاتل توسط خریدار، جهت دریافت تاییدیه به آدرس ایمیل support@asiatech.ir ارسال شود. پس از دریافت ایمیل تاییدیه اولیه انتقال از طرف آسیاتک  طرفین میبایست جهت  انتقال مالکیت به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به دریافت گواهی امضا و تایید  فرم مذکور اقدام و اصل فرم انتقال مالکیت که توسط دفترخانه گواهی شده را به همراه قرارداد اشتراک تلفن ثابت آسیاتل که توسط خریدار به امضا رسیده را به ادرس پستی رسمی آسیاتک ارسال نمایند .

  • امکان انتخاب شماره دلخواه در سراسر کشور
  • امکان تخصیص هر تعداد تماس همزمان در یک مکان
  • تعرفه بسیار اقتصادی‌تر برای انواع مکالمات درون شبکه‌ای و برون شبکه‌ای
  • امکان مکالمه بسیار ارزان بین مشترکین تلفن ثابت آسیاتل
  • قابلیت جابه‌جایی شماره‌ها و حفظ شماره خود
  • امکان ارائه خدمات متنوع مبتنی بر IP از جمله IVR، Call Waiting، Call Forwarding و غیره
  • پشتیبانی ۲۴*۷ توسط کارشناسان متخصص
  • مشغول نشدن خطوط در تماس‌های هم‌زمان
  • نصب و راه‌اندازی سریع و آسان
  • امکان تماس رایگان با شماره های اضطراری ۱۲۵ و

می‌توانید با ورود به پنل کاربری خود در سایت www.my.asiatech.ir و مراجعه به قسمت سرویس‌ها نام کاربری و رمز عبور سرویس تلفن ثابت خود را مشاهده نمایید.

برای مشترکین حقیقی تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه می‌باشد و برای مشترکین تجاری و حقوقی نیازمند عقد قرارداد و ارائه مدارک ثبتی شرکت و مدارک هویتی صاحب یا صاحبان شرکت می‌باشد.

پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه‌های مربوطه و ارسال مدارک، ۷۲ ساعت کاری روال بررسی و تایید مدارک و سپس ارائه سرویس زمان می‌برد.

با توجه به اینکه هر کانال نهایتا تا ۶۴ کیلوبیت پهنای باند اشغال می‌نماید، در صورتیکه سرویس ADSL دارای کیفیت و سرعت بالایی باشد، تا ۸ عدد تماس همزمان (کانال) می‌توان برقرار نمود. بدیهی‌ست با توجه به میزان تماس برقرار شده از پهنای باند سرویس کاسته می‌شود.

ترافیکی بابت استفاده از تلفن ثابت از سرویس مشترک کسر نمی‌شود.

تعرفه تماس‌های تلفن ثابت آسیاتل بر اساس مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و در صفحه https://www.asiatech.ir/my/asiatel قابل مشاهده می‌باشد.

با توجه به نوع شماره تلفن آسیاتل دریافتی امکان جابجایی وجود دارد. به این معنی که خطوط استانی قابلیت جابجایی در استان مربوطه را داشته و خطوط ترابرد پذیر کشوری قابلیت جابجایی در سطح کل کشور را دارند.

در ادامه امکان افزایش تعداد تماس همزمان یا همان کانال بسته به درخواست مشترک وجود دارد، ولی دریافت تعداد کانال بالا بستگی به بستر فنی و میزان پهنای باند سرویس دریافتی مشترک دارد، در صورت فراهم بودن شرایط می‌توان تعداد کانال‌ها را به هر تعداد افزایش داد.

برای مشترکین خانگی که یک شماره خریداری می‌نمایند یک عدد کانال به صورت پیش فرض قرارداد شده است. ولی برای مشترکین تجاری که قصد استفاده از چند کانال بر روی یک سرشماره را دارند، هیچ کانالی در نظر گرفته نشده و به تعداد کانال خریداری شده امکان برقراری تماس را دارند.

خطوط آسیاتل استانی و کشوری در حال حاضر تنها در شبکه آسیاتک قابل استفاده هستند، ولی در آینده نه چندان دور امکان استفاده از خطوط ترابردپذیر کشوری در کل شبکه‌های دیتای کشور میسر می‌‌شود.

از سر شماره کشوری آسیاتل می‌توان در سطح کل کشور استفاده نمود و محدود به استان خاصی نمی‌باشد، همچنین تا اطلاع ثانوی از سر شماره‌های استانی نیز می‌توان در سطح کل کشور استفاده نمود.

شرکت آسیاتک دارای دو سرشماره استانی و ترابردپذیر کشوری به شرح زیر می‌باشد:

  • سرشماره استانی آسیاتل به صورت “****۹۱۰۱ + کد استان” می‌باشد که ۴ شماره (*) به دلخواه متقاضی انتخاب می‌شود.
  • سرشماره کشوری آسیاتل به صورت “*****۲۲۰ + ۰۹۴” می‌باشد که ۵ شماره (*) به دلخواه متقاضی انتخاب می‌شود.

از طریق مراجعه به صفحه www.my.asatech.ir و ورود به پنل کاربری خود و یا ثبت نام می‌توانید سرویس تلفن ثابت آسیاتل خود را به صورت آنلاین درخواست دهید، همچنین می‌توانید از طریق تماس با شماره سراسری ۱۵۴۴ – داخلی ۳ و بعد داخلی ۹ و یا تکمیل فرم موجود در صفحه https://www.asiatech.ir/my/asiatel درخواست خود را به کارشناسان آسیاتک اعلام فرمائید.

ویپ (VoIP) همان voice over internet protocol به معنی صدا روی پروتکل اینترنت (یا همان بستر شبکه) است، که به کاربران اجازه مکالمه روی سیستم های دیجیتال را می‌دهد. در واقع تمام تماس‌های تلفنی از امواج آنالوگ صوت به بسته‌های ۰ و ۱ دیجیتال تبدیل می‌شود که کیفیت صدای بسیار بیشتری بدون تغییر و نویز  ارائه می‌دهد.

 آستانه مصرف منصفانه کاربر که به اختصار  (fair usage policy) نامیده می شود عبارت است از حداکثر میزان ترافیکی که مشترک میتواند در یک دوره و با همان سرعتی که سرویس را خریداری کرده استفاده کند.
درضمن مصرف هرگیگ از ترافیک بین الملل دو برابر مصرف هرگیگ از ترافیک داخلی محاسبه می شود.

 

 

طبق مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۲ :
بند ۱۱: تعرفه دایر کردن (رانژه) خطوط مشترکین حداکثر مبلغ هفتاد هزار ریال (۷۰.۰۰۰) و تعرفه تخلیه خطوط حداکثر مبلغ پنجاه هزار ریال (۵۰.۰۰۰) می باشد. شرکت مخابرات ایران موظف است بر اساس مقررات ارایه امکانات پایه ای نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکین اقدام کند.۰

تبصره : در صورتی که ارایه کننده خدمات، مبالغ دایری و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ یکصد و بیست هزار ریال (۱۲۰.۰۰۰) برای هزینه های دایری و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازی اتصال از مشترکین خود دریافت کند.

و نیز طبق بند ۱۷: این مصوبه از تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۰۱ لازم الاجرا خواهد شد

لذا در صورتی که در زمان ثبت نام در فاکتور مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال (طبق مصوبه قدیم) بابت جمع آوری دریافت شده است. طبق مصوبه جدید بایستی مبلغ ۳۰.۰۰۰ ریال جهت انجام عملیات جمع آوری دریافت گردد.

مشترکین آسیاتک می توانند با استفاده از خرید اشتراک فیلیمو از سایت  مربوطه  به صورت رایگان (بدون کسر ترافیک) محتوای سایت vod.asiatech.ir  با در نظر گرفتن موارد ذیل استفاده نمایند.
۱- ترافیک مصرفی سینمای خانگی آسیاتک (فیلیمو) فقط برای آن دسته از مشترکینی به صورت رایگان محاسبه خواهد شد که اقدام به خرید اشتراک نموده و برای مشاهده محتوای مورد نظر، در پنل کاربری خود در VOD.Asiatech.ir لاگین نمایند.
۲- ترافیک رایگان فقط شامل حال مشترکین ADSL خواهد شد) . سرویس های TD-LTE و … رایگان نمی باشد(.
۳- جهت استفاده از ترافیک رایگان سینمای خانگی (فیلیمو) مشترکین باید گزینه دانلود پلاس را در پنل کاربری خود فعال نمایند.
۴- مشترک نباید از  نرم افزار های تغییر Ip استفاده  نماید.

 

پس از تکمیل مراحل خرید اولیه، شماره خط اعلام شده از سوی شما جهت راه اندازی از طریق سیستم(الکا) برای شرکت مخابرات ارسال می گردد لذا به دلایل ذیل ممکن است مرحله نصب و راه اندازی فیزیکی از سوی شرکت مخابرات ( رانژه ) صورت نگیرد و خط  از مخابرات برگشت داده شود :
۱- Other pap :  روی خط تلفن ، سرویس اینترنت از شرکت دیگری دایر می باشد، لذا ابتدا می بایست اقدام به جمع آوری سرویس قبلی و سپس از شرکت آسیاتک درخواست خود را پیگیری نمایید.
۲- بدهی- قطعی:  خط تلفن به علت بدهی های معوقه قطع ( عدم بوق ) می باشد لذا ابتدا می بایست از طریق مراجعه حضوری اقدام به پرداخت نمایند. 
به علت بدهی لطفا موارد زیر بررسی شود : 
* بدهی از طریق سامانه ۱۸۱۸ در تهران و سامانه ۲۰۰۰ در شهرستانها پرداخت شده باشد در این حالت بدهی ظرف ۱۵ دقیقه در سیستم صفر می شود ولی در صورت پرداخت بدهی تلفن توسط pos و عابر و …. تا ۷۲ ساعت بدهی صفر نخواهد شد . 
* بدهی در سیستم صفر شده ولی در سامانه مخابرات رسید قبض تلفن ثبت نشده است در این حالت کاربر با رسید قبض پرداخت شده به امورمشترکین مراجعه نمایند . 
*به طور کلی این خطا توسط آسیاتک قابل رفع شدن نیست و نیاز به پیگیری مستقیم  کاربر دارد .
مشترک پس از  رفع مورد می تواند  از شرکت آسیاتک درخواست خود را پیگیری نمایید.
۳- ONU  ، PCM ، ریموت  و فیبر:  ارائه اینترنت روی این گونه خطوط تا زمان ارسال به مخابرات مشخص نمی باشد و در حال حاضر امکان ارائه سرویس از سوی شرکت های FCP ( PAP) وجود ندارد و فعلا در انحصار شرکت مخابرات میباشد.
*لازم به ذکر است  در  برخی مراکز  استان  فارس  امکان سرویس دهی بروی  سرویس  فیبر می باشد  که  مشترک می تواند با مراجعه به سایت  ecare.asiatech.ir قسمت ثبت نام می توایند  مورد امکان سرویس دهی را بررسی نمایید 
۴-  مغایرت نام و اطلاعات :  جهت تکمیل ثبت نام ، اطلاعات صاحب خط می بایست با اطلاعات ثبت شده در  هنگام  ثبت  نام یکسان باشد . جهت  پیگیری  و اصلاح  این مورد  مشترک می تواند با  شماره  ۱۵۴۴  پشتیبانی  ۲۴ ساعته  ۷ روز هفته  آسیاتک تماس  داشته باشد.
 

در صورت نقل  مکان  و یا  استیجاری بودن  ملک مشترک می تواند  اقدام به موراد  زیر در مورد  سرویس  اینترنت خود نماید:

۱-در  پنل  کاربری خود در  سایت  ecare.asiatech.ir در خواست  جمع آوری  ثبت نماید.

۲ -سرویس را به مشترک جدید واگذار نمایند   و ایشان با  ۱۵۴۴  پیشتیبانی  ۲۴  ساعته  ۷ روز  هفته  آسیاتک  تماس  حاصل  نماید و به  عنوان  ساکن جدید  درخواست  استفاده از سرویس را دهد مزیت این مورد برای  ساکن جدید نسبت به  ثبت  نام موارد  زیر می باشد:

*عدم  تاخیر در  ثبت نام  و دایری  و فعال سازی  و …..

* عدم پرداخت  هزینه رانژه در  هنگام  ثبت نام …..


۳- مشترک می  تواند در  مکان جدید  ثبت نام سرویس نماید  و درخواست  انتقال  اعتبار  روز و  حجم  سرویس قبلی به  سرویس جدید را دهد این مورد داری  شرایط  خاص می باشد که می توانید با تماس  با شماره  ۱۵۴۴  پیشتیبانی  ۲۴  ساعته  ۷ روز  هفته آسیاتک موارد را  جویا شوید.

مشترکین آسیاتک در صورت انتقال  خط تلفن در  همان مرکز مخابراتی می توانند سرویس اینترنت  خود را بروی  آن خط نگهداری نمایند بدین  منظور لازم می باشد با شماره  ۱۵۴۴ پشتیبانی  ۲۴ ساعته ۷ روز  هفته آسیاتک تماس حاصل نمایند  و پس از  پرداخت  فاکتور  رانژه مجدد برایشان  ثبت پیگیری صورت گیرد.

طبق مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۳۷ مورخ ۲۲/۰۳/۱۳۹۵ :
بند ۱۱ : تعرفه دایر کردن (رانژه) خطوط مشترکین حداکثر مبلغ هفتاد هزار ریال( ۷۰،۰۰۰) و تعرفه تخلیه خطوط حداکثر مبلغ پنجاه هزارریال ( ۵۰.۰۰۰) می باشد. شرکت مخابرات ایران موظف است بر اساس مقررات ارایه امکانات پایه اي نسبت به دایر کردن و یا تخلیه خطوط مشترکین اقدام کند.
تبصره: در صورتی که ارایه کننده خدمات، مبالغ دایري و تخلیه خطوط را به شرکت مخابرات ایران پرداخت کند، می تواند حداکثر مبلغ یکصد و بیست هزار ریال  (۱۲۰،۰۰۰) براي هزینه هاي دایري و تخلیه فقط یک بار در هنگام راه اندازي اتصال از مشترکین خود دریافت کند.
ونیز طبق بند ۱۷ : این مصوبه از تاریخ ۰۱/۰۵/۱۳۹۵ لازم الاجرا خواهد شد
لذا در صورتی که در زمان ثبت نام در فاکتور مبلغ ۵۰،۰۰۰ ریال دریافت شده باشد مبلغ ۷۰،۰۰۰ ریال بایستی جهت انجام عملیات جمع آوری پرداخت گردد.

 

پس از ثبت نام درخواست برای امکان سنجی ارسال می شود. کارشناس نصب با مراجعه به محل سرویس نسبت به امکان سنجی نهایی و در صورت تائید نصب و راه اندازی اقدام خواهد شد.

این سرویس پهنای باند تا ۵۰ مگابیت بر ثانیه را منتقل می کند .

سرویس اینترنت بیسیم اشتراکی با نصب رادیو در پشت بام محل سرویس شما از طریق امواج رادیویی و به کمک پاپ سایت های مستقر در شهر اینترنت را منتقل می کند.

در مراکز تحت پوشش public wifi با روشن کردن وای فای دستگاه خود می توانید در پرتال باز شده ثبت نام کنید.

با وارد کردن یوزر نیم و پسورد ارسال شده از طریق پیامک در پرتال لاگین کرده و از آن استفاده نمائید.

از طریق سایت my.asiatech.ir قسمت اینترنت بیسیم اشتراکی و تماس با داخلی ۳ سپس ۲ و یا از طریق نمایندگی های فروش می توانید اقدام کنید.

هنگامی که مشترک درخواست خود برای خرید اشتراک اینترنت پرسرعت به شرکت سرویس دهنده اینترنت ارایه می‌کند، شرکت خدمات دهنده به عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی (کاربران خانگی یا شرکت‌ و سازمان) بر حسب میزان و متناسب با حجم استفاده، سرویس‌های متفاوتی را با سرعت‌های ۵۱۲، ۱۰۲۴، ۲۰۴۸ و … با واحد سنجش کیلو بیت در ثانیه به ایشان پیشنهاد می‌کند.
توجه به این نکته ضروری‌ست که واحد سرعت این سرویس‌ها، کیلو بیت در ثانیه (Kilo bit persecond)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده می‌شود .
در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد (Kilo Byte perSecond) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد KBps (کیلو بایت در ثانیه) مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است.
با توجه به این‌ که هر ۱ بایت (۱ Byte) اطلاعات از ۸ بیت (۸ bit)تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود (Download) فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است.
*گاهی کاربران به اشتباه این تغییر واحد را با ضریب اشتراک اشتباه می گیرند. “.

 

با ورود به ۱۵۴۴.ir فرم ثبت نام را تکمیل نمایید.

در حالت کلی استفاده از سایت های داخلی با ضریب  یک و استفاده از سایت های  بین الملل با  ضریب  دو کسر  ترافیک صورت می گیرد مشترکین آسیاتک با مراجعه به سایت  آسیاتک قسمت خدمات و تعرفه ها اینترنت  آسیاتک می توانند  لیست سایت های  داخلی  و سایت  و برنامه هایی که  استفاده از آنها به صورت  تخفیف دار می باشد را مشاهده نمایند.

لطفا برای دریافت نام کاربری و کلمه عبور سرویس خود با شماره سراسری۱۵۴۴ واحد پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

پس از اتصال به asiatech smart wifi یک مرورگر باز کرده و سایتی را جستجو نمایید تا صفحه لاگین برای شما نمایش داده شود.

تلاش ما بر این است که این امکان بزودی میسر گردد.

واحد پشتیبانی آسیاتک ۲۴ ساعته از طریق تماس با شماره سراسری۱۵۴۴ جهت رفع مشکل در خدمت کاربران گرامی است.

در مکانهای مجهز به این سرویس، عموم مردم می توانند به سرویس asiatech smart wifi متصل شده و پس از اتصال از سرویس رایگان یا دائمی آسیاتک استفاده نمایند.

شما می توانید با شماره سراسری ۱۵۴۴ تماس گرفته و از واحد پشتیبانی نام کاربری و کلمه عبور خود را دریافت نمایید.

اگر شما جزو مشترکین ADSL۲+ آسیاتک باشید ، با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور (Username و Password) ADSL خود در صفحه Login و کلیک بر روی  گزینه «ورود» می­توانید به شبکه متصل شده و از سرویس اینترنت خود در ابر ایجاد شده Public Wi-Fi استفاده نمایید.

اگر تمایل به خرید سرویس بدون محدودیت زمانی و با حجم دلخواه با بالاترین سرعت ممکن را داشته باشید، در صفحه Login، با کلیک روی گزینه «ثبت نام دائمی»، صفحه ثبت نام سرویس وای فای عمومی دائمی را مشاهده خواهید کرد. شما می­توانید با استفاده اطلاعات خود شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی، پست الکترونیکی و شماره تلفن همراه ثبت نام نموده تا فاکتور سفارش به مبلغ ۳۲٫۷۰۰ ریال (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده)، برای شما صادر و از طریق ایمیل ارسال گردد. پس از پرداخت آنلاین فاکتور، سرویس وایرلس عمومی دائمی برای شما فعال خواهد شد و می­توانید به اینترنت متصل شوید.

در این حالت از هر نام کاربری ADSL۲+ فقط ۱ نفر می تواند از سرویسPWA  استفاده نماید.

خیر – در صورتی که زمان یا حجم استفاده از سرویس شما به پایان برسد سرویس رایگان منقضی شده و امکان استفاده وجود نخواهد داشت.

حجم سرویس رایگان ۱۰۰ مگابایت به مدت ۶۰ دقیقه است که پس از پایان حجم یا زمان ، امکان ثبت نام مجدد وجود ندارد و شما فقط یکبار در هر روز امکان ثبت نام رایگان خواهید داشت.

در صورت نیاز می توانید از طریق ثبت نام دائمی اقدام به ثبت نام و پرداخت وجه نموده و از سرویس دائمی استفاده نمایید.

هزینه سرویس دائمی مبلغ ۳۲٫۷۰۰ ریال (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) به ازای یک گیگابایت(۱GB) است که اکانت ایجاد شده به مدت یکسال از تاریخ پرداخت معتبر خواهد بود.

شما می­توانید با استفاده اطلاعات معتبر شامل: نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت نام نمایید.

بله –  هر کاربر public wifi می تواند روزانه از ۶۰ دقیقه و ۱۰۰ مگابایت حجم رایگان در تمامی اماکن مجهز به وایرلس عمومی آسیاتک (Public Wi-Fi) استفاده نماید.

در صفحه Login، (ورود) با  کلیک روی گزینه «ترافیک باقیمانده»،صفحه ترافیک را مشاهده خواهید کرد و با وارد کردن کد ملی و انتخاب نوع سرویس (رایگان یا غیر رایگان)، می­توانید ترافیک باقیمانده سرویس وایرلس عمومی خود را مشاهده نمایید.

پس از تکمیل ثبت نام در Public Wi-Fi آسیاتک می توانید از طریق ورود به سایت my.asiatech.ir بخش «محصولات من» و انتخاب «نام محصول» و یا کلیک روی گزینه «مدیریت»، رمز عبور خود را تغییر دهید.

در صورتی­که کلمه عبور سرویس وایرلس عمومی (Public Wi-Fi) موقت یا دائمی خود را فراموش کرده اید، در صفحه Login، با کلیک روی گزینه «فراموشی رمز عبور؟»، صفحه بازیابی کلمه عبور را مشاهده خواهید کرد  و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و انتخاب نوع سرویس (رایگان یا غیر رایگان)، می­توانید رمز جدید را از طریق پیامک (SMS) دریافت نمایید.

تعرفه ترافیک اضافه سرویس وایرلس عمومی (Public Wi-Fi) آسیاتک

حجم (گیگابایت)

قیمت (ریال)

حجم (گیگابایت)

قیمت (ریال)

۱

۳۰.۰۰۰

۱۰

۲۴۴.۰۰۰

۲

۶۰.۰۰۰

۱۵

۲۹۵.۹۹۵

۳

۹۰.۰۰۰

۲۰

۴۲۴.۰۰۰

۴

۱۱۲.۰۰۰

۳۰

۴۹۸.۹۹۰

۵

۱۳۴.۰۰۰

۴۰

۷۵۴.۰۰۰

 

نکته: تعرفه ترافیک اضافه بر اساس مصوبات کمیسیون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی بوده و قیمت­های مذکور بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض است.

در صورت تمایل به خرید ترافیک اضافه، می­توانید در صفحه ثبت نام دائمی، با کلیک بر روی گزینه خرید شارژ، صفحه «خرید ترافیک» را مشاهده نمایید. در این مرحله با وارد نمودن کد ملی و انتخاب میزان حجم مورد نظر ، فاکتوری برای شما صادر می­شود که پس از پرداخت آنلاین، ترافیک به سرویس شما افزوده خواهد شد.

اگر سرویس دائمی ثبت نام کرده باشید می توانید از ۱ تا ۴۰ گیگ حجم اضافه خریداری نمایید.

سرویس دائمی: تا ۱۰ مگابیت بر ثانیه

سرویس رایگان: تا ۶ مگابیت بر ثانیه

کاربر آسیاتک: مطابق با سرویس ADSL  خود

اعتبار سرویس دائمی با حجم اولیه (۱GB) به مدت یکسال از تاریخ پرداخت فاکتور است.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام رایگان  می توانید،  روزانه از ۶۰ دقیقه  پیوسته و ۱۰۰ مگابایت حجم رایگان در تمامی اماکن مجهز به وایرلس عمومی آسیاتک (Public Wi-Fi) استفاده نمایید.

  • اگرتمایل به استفاده از اینترنت رایگان دارید پس از ثبت نام ، نام کاربری و کلمه عبور  برای شما پیامک می شود
  • اگرتمایل به استفاده از اینترنت دائمی دارید پس از ثبت نام و تکمیل مراحل پرداخت، نام کاربری و کلمه عبور  برای شما پیامک می شود.
  • اگر کاربر ADSL آسیاتک هستید می توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور خط ADSL خود از این سرویس استفاده کنید.

شما پس از روشن کرد Wi-Fi دستگاه خود و جستجوی شبکه¬های موجود، شبکه آسیاتک با نام Asiatech Smart Wi-Fi را مشاهده خواهید کرد. پس از اتصال به این شبکه، صفحه ورود اولیه (Login) را مشاهده می¬نمایید.

جهت مشاهده نقاط تحت پوشش سرویس Public Wi-Fi به آدرس www.asiatech.ir/my/publicwifi مراجعه نمایید.

شما می‌توانید در مکانهای مجهز به این سرویس پس از اتصال به wifi  آسیاتک با نام asiatech smart wifi  و مشاهده صفحه اولیه بر روی گزینه سرویس رایگان کلیک نموده و فرم ثبت نام اطلاعات خود را تکمیل نمائید. سپس می توانید از ۱ساعت ۱۰۰ مگ اینترنت به صورت رایگان استفاده نمائید.

asiatech smart wifi سرویس اینترنت وایرلس عمومی است و در مکان­هایی که آسیاتک آن­جا را مجهز به این سرویس کرده باشد، عموم مردم می­توانند به سرویس  asiatech smart wifi متصل شده و از خدمات اینترنت پرسرعت آسیاتک استفاده نمایند. 

با توجه به سال های کبیسه و سال های عادی در صورت ثبت دقیق تاریخ تولد در حساب کاربری، محاسبات به صورت سیستمی انجام و اعمال می شود .

نکته قابل توجه : در صورتی که تاریخ تولد ویرایش داشته باشد و به تاریخ زودتری تغییر یابد سیستم بصورت اتوماتیک حساب را بررسی کرده و در صورتی که ۳۶۵ روز از تاریخ تولد قبلی نگذشته باشد امتیاز اعمال نمی شود لذا خواهشمند است جهت دریافت امتیاز زودتر از موعد اقدام به تغییر تاریخ نفرمایید.

در هنگام ثبت اطلاعات در بخش حساب کاربری باشگاه می بایست دقت لازم را داشته و حتما اطلاعات تماس و پست الکترونیکی را با دقت و صحیح وارد فرمایید طبیعی است چنانچه شماره تماس (موبایل) و یا آدرس پست الکترونیکی ثبت نگردد ، متاسفانه کد تاییدیه برای کاربر ارسال نخواهد شد

مورد بعدی در خصوص تغییر شماره همراه توسط کاربران می باشد که در حساب کاربری باشگاه به دلیل فراموشی این مطلب و ارسال پیامک تاییدیه برای این خطوط که بعضا خاموش بوده و یا متعلق به شخص دیگری میباشد منتظر دریافت پیامک تاییدیه با شماره تماس فعلی می باشند که نیاز به اصلاح شماره تماس  در حساب کاربری باشگاه مشتریان می باشد.

جهت دريافت جايزه پين ٣ گيگ نياز به تاييد موبايل و ايميل (در صورت ثبت ایمیل و موبایل) می باشد . بعد از ورود به بخش جوایز و انتخاب گزینه مربوط به پین هدیه ۳ گیگ ، پین کد ثبت می گردد . دقت داشته باشید که این پین تنها و تنها روی خطی که در باشگاه آن ایجاد شده است قابل استفاده می باشد و امکان استفاده روی سایر خطوط را نخواهد داشت همچنین امکان دریافت مجدد این پین یک ماه پس از ثبت و دریافت جایزه وجود خواهد داشت . به این نکته نیز توجه داشته باشید که این پین ها تاریخ انقضا دارند . در صورت عدم استفاده تا مدت معینی منقضی شده و غیر قابل استفاده می باشند . جهت اطلاع از تاریخ انقضای این پین ها می توانید از داخل سایت آسیاتک قسمت پشتیبانی و بخش بن تخفیف اطلاعات لازم در خصوص پین کد تخفیف خود را دریافت نمایید و  همچنین  پین باید  برای نام کاربری که از باشگاه مشتریان اش دریافت شده است  ثبت شود  و جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص می توانید با ۱۵۴۴ تماس حاصل فرمایید.

جهت دریافت پین کد هدیه و جوایز باشگاه مشتریان نیاز به تایید موبایل و ایمیل کاربر در باشگاه می باشد. پس از  تایید  موارد مشترک می تواند با ورود  به  باشگاه مشتریان  پین کد دریافتی خود را مشاهده نمایند در صورت داشتن مشکل یا نیاز به  راهنمایی  و کسب  اطلاعات بیشتر می توانند با شماره  ۱۵۴۴  تماس  حاصل  نمایند.

در این صورت لازم است مشترک داخلی های متصل به خط تلفن مربوطه را جدا کرده (در اصطلاح خط را ایزوله نماید) و در صورت امکان با پریز دیگر بررسی نمایند دقت شود  پریز ضد برق نباشد و در نهایت بررسی در صورت  عدم رفع مشکل بررسی و اتصال مودم به  سر خط صورت گیرد و در صورت مناسب بودن وضعیت سر خط نسبت به داخل (با توجه به عدد SNR)، با کشیدن سیم مستقیم روکش دار ضد نویز از سر خط تلفن تا مودم، می توان همان کیفیت سر خط را در محل استفاده از سرویس مشاهده کرد . با توجه به مسی بودن خطوط بدیهی است  که وجود فاصله زیاد از سر خط تا محل مودم، می تواند یکی از دلایل افت کیفیت سرویس گردد.
توضیحات مربوط به چگونگی بررسی SNR، در سوالات دیگر بیان شده است. 

 

راه اول: تماس با شماره ۱۵۴۴ واحد پشتیبانی و بررسی وضعیت خط.
راه دوم: با وارد شدن به پنل تنظیمات مودم، در بخش Status، Data Rate Upstream (سرعت آپلود) و  Downstream (سرعت دانلود) اینترنت خود را بررسی فرمایید، عدد نمایش داده شده باید متناسب با سرعت سرویس دریافتی باشد. ( در برخی مودم ها، نامگذاری بصورت Download Speed و Upload Speed است)
همچنین با مشاهده مقادیر مربوط به SNR Margin که نشان دهنده  سیگنال به نویز خط است، میتوان وضعیت نویز خط را بررسی کرد. چنانچه SNR بالای ۸ باشد  خط ظرفیت افزایش پهنای باند را دارا می باشد بدین منظور می توان  با شماره  ۱۵۴۴ واحد پشتیبانی  تماس  حاصل نمود.

پین های dslbox  ها با توجه به توقف تولید مقتضی گردیده است و نمی توان برای تمدید نیز استفاده کرد.این سرویس ها دیگر ارائه نمی گردد. در صورتیکه شما بسته ای از نمایشگاه یا نمایندگی های ما خریداری کرده و امکان عودت وجه وجود نداشت ، می توانید به آدرس ACC@asiatech.ir  ایمیل ارسال نموده و تصویر پین را برای این ایمیل ارسال نمایید. همچنین مشترکین فعلی آسیاتک در مراکز مخابراتی دارای ظرفیت، در بازه های زمانی مختلف می توانند از پروموشن های جذاب ارائه شده نیز به منظور تمدید سرویس استفاده کنند.

برای متقاضیان دریافت اینترنت پرسرعت آسیاتک به دو صورت امکان خرید خدمات فراهم شده است. ۱- خرید سرویس مورد نظر با توجه به سرعت-ها و حجم های مختلف مطابق جدول تعرفه های آسیاتک، که در این صورت خرید مودم بصورت اختیاری است. ۲-خرید  DSLBOX (یا جعبه اینترنت فوری) با سرعت مشخص و مدت زمان انتخابی ۶ ماهه , یکساله یا دوساله که در واقع شامل تمامی ملزومات مربوط به نصب سرویس ADSL است

بعد از خرید DSLBOX چنانچه مشترک به هر دلیل درخواست عودت و کنسلی آن را داشته باشد، در صورتیکه جعبه ی DSLBOX باز نشده و خدشه ای به آن وارد نشده باشد بعد از بازگرداندن بسته، تمامی هزینه به ایشان عودت داده می شود. در صورت باز شدن جعبه، شرایط  بعد از بررسی کارشناس به ایشان توضیح داده خواهد شد. مشترک می تواند در صورت نیاز به توضیحات  بیشتر با شماره ۱۵۴۴ تماس  حاصل نماید(لازم به ذکر است در  حال  حاضربسته DSLBOX ارائه نمی شود).

مشترک گرامی در تغییر سرویس هزینه طبق روز و حجم باقیمانده محاسبه می شوداما در تمدید سرویس شما هزینه کامل سرویس را پرداخت می نمایید.

مشترکین در صورت درخواست ارتقاء سرویس به سرویس های با پهنای باند و ارزش ریالی بالاتر  می توانند با شماره  ۱۵۴۴ داخلی  تمدید و شارژ کلیه سرویس ها تماس حاصل نمایند.

در کلیه سرویس ها اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک ، اقدام به خرید حجم یا تمدید سرویس جدید نمایند زمان و حجم احتمالی مانده از قبل قابل انتقال به سرویس جدید نخواهد بود.

در سرویس های حجمی یا غیر حجمی در صورت اتمام مدت فاکتور آخر و عدم استفاده، حجم خریداری شده به فاکتور بعد منتقل نمی گردد ولی اگر سرویس را بصورت چند ماه شارژ کنند حجم آنها تجمیعی محاسبه می شود و در طول ماههای شارژ شده قابل جا به جایی و استفاده می باشد. همچنین اگر مشترک به هر دلیل زودتر از پایان مدت زمان اشتراک، نقل مکان داشته باشد، زمان و حجم احتمالی مانده  از قبل با شرایط خاص قابل انتقال به سرویس جدید خواهد بود.

 

به دلیل جدا بودن سیستم شارژ و تمدید سرویس از باشگاه مشتریان، معمولا امتیازات خرید سرویس، تمدید و مواردی از این دست به صورت آنی در باشگاه مشتریان لحاظ نمی شود. فرایند همسان سازی اطلاعات در تاریخ های خاصی از ماه انجام می شود. لذا ممکن است حداکثر  ۷۲ ساعت زمان جهت مشاهده امتیازهای سرویسهای خود نیاز باشد. اما به هر حال امتیازات به هیچ وجه از بین نمی رود.

همچنین لازم به ذکر است که طبق قوانین باشگاه مشتریان آسیاتک (اعمال شده از تاریخ ۳۱ تیر ماه ۹۴)، امتیاز خرید کاربران بعد از اولین لاگین آنها محاسبه شده و خریدهای قبل از اولین لاگین صرفا به عنوان تاریخچه در باشگاه مشتریان درج شده و شامل امتیاز نمی شود.

چنانچه به دلیل مسافرت و… امکان تمدید سرویس نباشد می توانید برای یک ماه سرویس خود را رزرو نمایید . رزرو سرویس  تنها پورت مشترک حفظ می شود و سرویس ای برای  استفاده موجود نمی باشد.
ضمنا رزرو سرویس در مراکز محدود امکانپذیر نمی باشد و در دیگر مراکز تنها برای یک ماه برای  هردوره  سرویس قابل انجام می باشد.

جهت حذف فاکتور به سایت ecare.asiatech.ir مراجعه نمایید و پس از وارد کردن نام کاربری و پسورد خود در قسمت فاکتورهای پرداخت نشده ،فاکتور مورد نظر را حذف نمایید. در صورتی که فاکتور  مربوط به  ثبت نام اولیه می باشد جهت بررسی این مورد باید با شماره  ۱۵۴۴  پشتیبانی  فروش تماس  حاصل نمایید.

مشترک گرامی برای مودم های مختلف از لیست موجود در منو های اصلی وارد بخش (wireless LAN (WLAN شده سپس با انتخاب زیر منوی Basic  در قسمت SSID نام مورد نظر جهت نمایش در دستگاه های مختلف را اصلاح و تایید نمایید . جهت تایید بایستی بر روی Save یا Apply کلیک کنید . سپس از زیر منوی Security می توانید گزینه  Authentication type را روی حالت (Wpa۲-Psk (Personal قرار داده و گزینه encryption را روی AES تنظیم نمایید . در ادامه در برخی مودم ها گزینه Pre Shared Key و در برخی مودم ها Pass phrase Key نمایش داده می شود . در این بخش کلمه عبور خود را وارد نمایید . دقت نمایید حداقل از ۸ کاراکتر بایستی استفاده نمایید و جهت بالا بردن امنیت کلمه عبور از کاراکتر های پیچیده مانند @#%^& نیز می توانید استفاده نمایید . بهتر می باشد  که این مراحل با  سیستم  کامپیوتری و  کابل بررسی شود در صورت وجود مشکل در هر مرحله می توانید با شماره گیری ۱۵۴۴ بخش پشتیبانی تماس  حاصل نمایید.

 

 

 

بله ، کار اصلی شرکتهای PAP ، همین اتصال چند نقطه بهمدیگر یا ایجاد شبکه دسترسی بصورت VPN یا همون ایجاد شبکه خصوصی مجازی برای شما است ، کافیست با واحد فروش سازمانی آسیاتک تماس گرفته و بر اساس نوع درخواست و مذاکره ، سرویسهای درخواستی شما ایجاد و فعال بشه .

 

 

ارائه سرویس های وایرلس به منازل, شرکتها و مجتمع های بزرگ امکان پذیر میباشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۵۴۴ تماس بگیرید

بله اگر عضو باشگاه آسیاتک ( بومرنگ ) بشوید در مناسبتها و معرفی های مختلف امتیازهای ویژه ای میگیرید.

با مراجعه به سایت asiatech.ir میتوانید فرم درخواست عاملیت فروش را تکمیل و ثبت نمایید.

مشترک گرامی  موارد اعلامی شما در مورد  مغایرت  مصرف می باشد   که این مورد می تواند مربوط به  وجود ویروس بر روی سیستم و یا استفاده از نرم افزارهای به اشتراک گذاری دیتا همانند تورنت که باعث مصرف بالای آپلود می گردد باشد در صورت  عدم وجود این  موارد لازم  به  بررسی موارد  امنیتی  مودم  همچون  Mac Filter , Hide  Ssid , Off Wps , ..  در صورت  عدم مشکل می توانید  با نصب نرم افزار بررسی  میزان  حجم  مصرفی همچون  دیومیتر  نسبت به  حجم مصرفی و   مقایسه آن با حجم  کم  شده داخل  پنل  خود  اقدام نمایید در صوت داشتن  مغایرت موارد را به  Acc@Asiatech.ir  ایمیل نمایید تا مورد برایتان بررسی گردد لازم به ذکر است  در صورت نیاز به توضیحات بیشتر  شماره  سراسری۱۵۴۴  درگاه  ارتباطی شما می باشد.

از طریق مراجعه به سایت  ecare.asiatech.ir وارد منو ابزارها شده و در قسمت تغییر پسورد می توانید پسورد سرویس خود را ویرایش نمایید. در صورت تغییر پسورد سرویس شما به صورت خودکار قطع خواهد شد.سپس وارد تنظیمات مودم خود شده و  مجددا تنظیمات مودم را بررسی نمایید..

مشترک گرامی  موارد اعلامی شما در مورد  مغایرت  مصرف می باشد بدین منظور لازم  به  بررسی موارد  امنیتی  مودم  همچون  Mac Filter , Hide  Ssid , Off Wps , ..  و تغییر پسورد وایرلس مودم می باشد در صورت  عدم مشکل می توانید  با نصب نرم افزار بررسی  میزان  حجم  مصرفی همچون  دیومیتر  نسبت به  حجم مصرفی و   مقایسه آن با حجم  کم  شده داخل  پنل  خود  اقدام نمایید در صوت داشتن  مغایرت موارد را به  Acc@Asiatech.ir  ایمیل نمایید تا مورد برایتان بررسی گردد لازم به ذکر است  در صورت نیاز به توضیحات بیشتر  شماره  سراسری۱۵۴۴  درگاه  ارتباطی شما می باشد.

ممکن است مشکل از اسپیلیتر باشد اتصالات اسپیلیتر چک شود و در صورت ممکن تعویض گردد.دقت نمایید که دوشاخه ضدبرق به تلفن وصل نباشد.در صورت عدم حل مشکل با امور مشترکین تماس بگیرید.

درحال حاضر سرویس های آسیاتک فاقد  ضریب اشتراک می باشد و سرعت سرویس ها برای ۹۵ درصد مواقع تضمین می شود و ممکن است در ۵ در صد مواقع کاهش یابد.

فقط در مواردی امکان اتصال کاربر بصورت بی سیم وجود دارد که مودم قابلیت بی سیم داشته باشد.برای راهنمایی بیشتر به دفترجه راهنمای مودم خود مراجعه و یا با ۱۵۴۴ تماس بگیرید.

از پریز تلفن به line اسپلیتر وصل نمایید و از خروجی های اسپلیتر :  modem  به مودم و از phone به تلفن متصل نمایید.

اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي مودم با تجهیزات در مرکز ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت مودم شود. براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر،caller id را جدا كنيد و از خروجي مودم ، پورت را مستقیم به خط تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم روشن نشد از باکس دم در چک کنید.و در نهایت اگر مشکل حل نشد با واحد پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید.

چنانچه مودم وایرلس باشد امکان اتصال تجهیزاتی که وای فای دارند امکان پذیر است.هر تعداد سیستم میتواند از طریق وای فای متصل شده اما اتصال از طریق کابل بستگی به تعداد پورت lan روی مودم دارد.

در صورت  عدم رفع مشکل در ادامه  لازم می باشد نوع قطعی وصلی خود را  بررسی نمایید که مربوط به  چراغ  لینک می باشد یا  اینترنت در صورت  قطعی  چراغ اینترنت  بهتر می باشد  که با  مودم  دیگر  بررسی نمایید در صورت  قطعی  چراغ  لینک  لازم می باشد  داخلی های خود را  بررسی  نموده و  مودم را  به صورت مستقیم وصل نمایید.
* توجه داشته باشید که نویز می تواند قطعی های مکرر همراه داشته باشد.یکسری از سیستم ها و دستگاه هایی وجود دارد که باعث ایجاد نویز می شود عبارت است از تلفن بی سیم،کالرآی دی ،فکس ،سیم کشی نامناسب.حتما به تک تک دستگاه هایی که روی خط دارید اسپیلیتر وصل کنید.وجود ویروس بر روی کامپیوتر شما هم می تواند سبب ایجاد قطعی شود.در صورت داشتن مشکل با شماره ۱۵۴۴   بخش پشتیبانی تماس  حاصل نمایید.

 

کیفیت خط عامل بسیار تاثیرگذار بر سرعت سرویس میباشد چنانچه وضعیت خط ظرفیت ۱۰ مگ را نداشته باشد سرعت دریافتی کاهش می یابد .حتما جهت خرید سرویس های با سرعت بالا  وضعیت خط را چک نمایید. درضمن ساعت مصرف و وضعیت ترافیک شبکه در اون ساعات و سایتی که ازش دانلود میکنید مهم هستند بهتره که با امور مشترکین صحبت کنید تا پروفایل خط تون کنترل بشه.

در شبکه آسیاتک معمولا  ۰ VPI= و VCI=۳۵ می باشد در صورتی که  سرویس ویژه دارید همچون سرویس های  سازمانی و … با شماره  ۱۵۴۴ بخش  پشتیبانی  تماس  حاصل  نمایید.

چنانچه برای اتصال به اینترنت نیاز به ip ثابتی داشته باشید که بعد از هر بار اتصال تغییر پیدا نکند باید از ای پی استاتیک استفاده نمایید. معمولا مشترکینی که قصد راه اندازی دوربین و یا ریموت زدن را دارند از ای پی استاتیک استفاده میکنند.

پینگ تایم به عوامل زیادی بستگی دارد به عنوان مثال چنانچه سرور بازی شما دارای محدودیت باشد و یا فاصله شما تا سرور طولانی باشد پینگ تایم مسیر خط شما افزایش خواهد یافت .عواملی دیگری مثل اختلال در لینک های مخابراتی مرکز یا پهنای باند بین الملل نیز میتواند موثر باشد. در صورت نیاز به  توضیحات بیشتر با  شماره  ۱۵۴۴  بخش  پشتیبانی تماس  حاصل  نمایید.

عوامل مختلفی موجب کندی سرعت میشود ، نویز یکی از این عوامل است به همین جهت اتصالات داخلی و مسیر سیم تلفن خود را چک کنید تا کوتاهترین فاصله و بدون هرگونه قطعی یا تداخل با سایر سیم ها باشد .حتما به تک تک دستگاه های روی خط و گوشی های اضافه ،  اسپیلیتر وصل باشد. وجود ویروس روی سیستم شما هم می تواند پهنای باند شما را اشغال کرده و سرعت شما را پایین آورد.
  لازم  به ذکر می باشد  که  سرعت دریافتی شما  بر  طبق  تبدیل  بیت  به  بایت می باشد  و  همچینین باید در هنگام تست  یک  سیستم با  کابل  متصل نمایید  جهت دانلود حتما نرم افزار internet download manager بر روی سیستم خود نصب نمایید. و در نهایت پس از کنترل موارد فوق با پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید تا موارد تکمیلی را کنترل کنند.

 

جهت تمدید وارد آدرس ecare.asiatech.ir شده و نام کاربری و پسورد اتصال به اینترنت خود را وارد نمایید. اگر اشتباه شود سیستم شما را راهنمایی میکند. در صورت عدم رفع مشکل با شماره  ۱۵۴۴  بخش  پشتیبانی تماس  حاصل نمایید.

 با مراجعه به قسمت اخبار سایت Asiatech.ir و ورود به سامانه امور مشترکین میتوانید از تخفیف های آسیاتک مطلع شوید.

لازم به ذکر  است  که این  مورد در شرایط  خاص قابل انجام می باشد( همچون  بالا بودن پهنای  باند و مبلغ ریالی سرعت سرویس انتخابی )  در این حالات  جهت  بررسی مورد با  شماره  ۱۵۴۴  بخش  پشتیبانی  تماس  حاصل  نمایید.   

در حال حاضر امکان خرید بسته حجمی تایم خاص ( با خرید این بسته می توانید به صورت مقطعی و در ساعات خاصی از شبانه روز (مثلا ۲ تا ۸ بامداد و یا ۴ تا ۱۰ صبح و…) حجم زیادی را با سرعت مشخص شده در بسته، مصرف نمایید. جهت اقتصادی تر شدن مصارف کاربران، الویت اول و بالاتر در ساعات خاص مربوط به این بسته ها خواهد بود و پس از اتمام حجم FUP این بسته ها، مصارف و سرعت از بسته فعال کاربر و با الویت بسته های سرعتی تمام وقت تبعیت خواهد کرد و مانده حجم بسته ترافیک سرعتی به ماه بعد منتقل نمی شود.) در پنل ۱۵۴۴ با سرعت حداکثر ۲ مگابیت بر ثانیه وجود دارد. می توانید این زمان را خریداری نمایید. ضمن اینکه در سرویس های قدیمی تایم های خاص متنوعی وجود داشته است.

جهت تغییر شماره موبایل ، ایمیل و … میتوانید وارد سایت ecare.asiatech.ir شده و اقدام به اصلاح  اطلاعات نمایید  در خصوص تغییر سایر اطلاعات امکان تغییر در این محیط را ندارند  با شماره  ۱۵۴۴  بخش  پشتیبانی تماس حاصل  نمایید.

چناچه برای شماره تلفن مکان جدید امکان سرویس دهی آسیاتک وجود داشته باشد و قرارداد نیز به اسم خود شما بسته شده باشد بعد از ثبت نام خط جدید و فعالسازی آن، اعتبار باقی مانده با  شرایط خاص به سرویس فعلی اضافه می گردد. جهت  پیگیری و  کسب  اطلاعات  بیشتر می توانید با شماره  ۱۵۴۴ تماس  حاصل  نمایید.

از طریق سایت ecare.asiatech.ir میتوانید جهت مشاهده ریز مصرف و باقیمانده اکانت خود اقدام نمایید.

خیر جهت استفاده از تایم رایگان باید حتما مقداری ترافیک روزانه داشته باشید.

بله شما میتوانید زودتر از موعد جهت رزرو سرویس جدید اقدام نمایید. به این ترتیب شما میتوانید همیشه از پروموشنهای شرکت استفاده کنید و در آینده آن سرویس برای شما فعال شود. ولی دقت شود که اگر سرویس جدید را زودتر از پایان سرویس قبلی فعال کنید سرویس قبلی باطل میشود.

بله فقط برای فعالسازی تیک تمدید از امروز را فعال نمایید.(یاد آور میگردد که با فعال شدن این تیک ۵۰ روز زمان سرویس قبلی سوخت میگردد و سرویس جدید فعال میشود.)

سایت expire.asiatech.ir در صورت نداشتن شارژ برای مشترک باز خواهد شد در صورت عدم مشاهده سایت با امور مشترکین تماس بگیرید.

هنگام تمدید سرویس حتما گزینه شروع از امروز را انتخاب نمایید تا روزهای منفی در  هنگام اعمال  سرویس شما  اعمال نشود در غیر اینصورت دو ماه زمان منفی از روزهای سرویس جدید شما کسر میگردد در صورت داشتن مشکل یا  نیاز به  توضیحات بیشتر با  شماره  ۱۵۴۴  تماس  حاصل  نمایید.

خیر با استفاده از سرویس Adsl هیچ هزینه ای بر روی قبض تلفن شما نمی آید.  شبکه هوشمند یا IN نوع دیگری استفاده از اینترنت است که هزینه آن در قبض درج میشود و جزو خدمات پرسرعت و آسیاتک نیست.

وارد سایت ecare.asiatech.ir شده و در قسمت مالی فاکتورهای پرداخت نشده ، فاکتور خود را انتخاب نموده و بر روی پرداخت کلیک نمایید تا وارد درگاه بانکی شده و جهت پرداخت اقدام نمایید. برای اینکه از سیستم ussd موبایل برای پرداخت استفاده کنید شناسه  سفارش را بصورت #……………..  * ۱۵۴۴*۷۳۳* شماره گیری کنید . سیستم رقم تایید را اعلام و شماره کارت بانکی و رمز دوم را از شما سوال میکند با تکمیل مراحل سرویس شما شارژ می شود. 

شما میتوانید مدت زمان طولانی تری را تمدید نمایید و به تعداد ماه ها یک گیگ حجم به سرویس شما اختصاص داده میشود.جهت تمدید یکساله بعد از انتخاب سرویس میتوانید مدت زمان را ۱۲ ماه انتخاب نمایید.

در صورتی که هر دو  فاکتور  اعمال شده است  به شماره ۱۵۴۴   اطلاع دهید تا هزینه یکی از سرویس ها به بانک مجازی شما برگشت داده شود . اگر از طریق عوامل فروش مشترک شده اید ، وجه به بانک مجازی عامل فروش برگشت می شود  و عودت مبلغ از طریق ایشان به شما میسر است.
در صورتی  که  از  حساب بانکی شما مبلغ  کم  شده است  و سرویس  اعمال نشده است  و هزینه  عودت نشده است  احتمال  تراکنش ناموفق  وجود دارد  لازم می باشد  که  اطلاعات  تراکنش خود را  از  بانک دریافت نموده  و به  ۱۵۴۴  اعلام نمایید
تراکنش از درگاه  ۷۳۳      تماس  با شماره  ۸۳۳۳۳    مربوط  به آسان  پرداخت  
تراکنش از  طریق  ۸۴۰۸۰   تماس  با شماره  ۸۴۰۸۰   مربوط به  بانک سامان 
تراکنش از  طربق  ۷۸۰    تماس با  شماره  ۴۷۸۰  

 

در سرویس حجمی و غیر  حجمی  یا حجم سرویس شما به پایان رسیده و یا سرویس قبلی شما هنگام تمدید ، چند روز منفی بوده است و به دلیل عدم ثبت شروع سرویس از  امروز در هنگام  ثبت  فاکتور  و  اعمال روزهای منفی زمان سرویس به مدت  روز های منفی به عقب برگشت داده شده است بدین منظور می توانید با شماره  ۱۵۴۴ تماس  حاصل  نمایید.

وارد سایت ecare.asiatech.ir شده و در قسمت خدمات سرویس بر روی خرید آی پی اختصاصی کلیک نموده و بسته به نیازتان تعداد ip مورد نظر را انتخاب و ثبت نمایید.

با توجه به اینکه هنوز زمان سرویس به اتمام نرسیده است شما باید گزینه” شروع سرویس از همین حالا” را انتخاب میکردید تا فعال گردد. میتوایند از  پنل کاربری خود در  سایت  ecare.asiatech.ir اقدام به فعال سازی سرویس  جدید  نمایید در صورت داشتن مشکل با  شماره  ۱۵۴۴ تماس حاصل نمایید .

ابتدا وارد آدرس ecare.asiatech.ir شده و با وارد کردن نام کاربری و پسورد لاگین شوید. در صورت  ادامه  مشکل دقت نمایید صفحه کلید انگلیسی باشد  و  به  بزرگی  و  کوچکی  حروف دقت شود در صورت تداوم مشکل با سیستم دیگر بررسی شود  و  در صورت ادامه  مشکل با شماره  ۱۵۴۴ تماس حاصل نمایید.

بله – در صورت رعایت موارد قانونی و کشش  خط  شما محدودیتی در انتخاب سرویس وجود ندارد.جهت  بررسی  کشش  خط  نحوه  بررسی در  سوالات  مشابه  توضیح داده شده است 

این پیغام به دلیل وجود یک فاکتور پرداخت نشده میباشد آن را حذف نموده و مجدد ثبت فاکتور نمایید. و در برخی موارد پیغام های  مشابهی برای سرویس های سازمانی همچون  آسان پرداخت و…  داده می شود  که در  این  موارد نیز اگر  قصد تمدید  سرویس  عادی دارند باید با شماره  ۱۵۴۴ بخش  شارژ  و  تمدید تماس  حاصل  نمایند تا مورد برایشان  پیگیری شود.

 با توجه به اینکه امکان پرداخت الکترونیکی و شارژ انلاین برای همه ی مشترکین فعال میباشد صرفا در شرایط خاص جهت اعمال شارژ موقت با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید.

چنانچه هنگام تمدید گزینه های مربوط به شروع فاکتور را درست انتخاب ننمایید سرویس شما فعال  نمیگردد و باید طی تماس با کارشناسان فعال نمایید. یا  وارد پنل  کاربری خود شوید و سرویس را به  روز رسانی نمایید.

انتخاب سرویس بستگی به استفاده و کاربری شما دارد ولی دقت کنید که سرویسها به صورت غیر حجمی طراحی شده و دارای تنوع بالایی هستند چنانچه دانشجوی دانشگاه مجازی هستید و یا نیاز به سرعت بالا جهت انتقال تصویر دارید از تعرفه های سرعت بالای غیر حجمی خریداری نمایید. همچنین اگر مصرف سازمانی دارید میتوانید سرویسهای اختصاصی و یا اینترانتی را با تماس با واحد فروش سازمانی شرکت تهیه کنید.

حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید اگر شارژ اعمال نشد ، احتمالا تراکنش بانکی ناموفق بوده است و باید دوباره شارژ کنید و چنانچه پول ظرف ۷۲ ساعت آینده به حسابتان برگشت داده نشد لازم می باشد که  اطلاعات  تراکنش خود را  از  بانک دریافت نموده  و به  ۱۵۴۴  اعلام نمایید.
تراکنش از درگاه  ۷۳۳  تماس  با شماره  ۸۳۳۳۳    مربوط  به آسان  پرداخت  
تراکنش از  طریق  ۸۴۰۸۰   تماس  با شماره  ۸۴۰۸۰   مربوط به  بانک سامان 
تراکنش از  طربق  ۷۸۰    تماس با  شماره  ۴۷۸۰  

 

بر اساس مصوبه ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات رادیویی سرویس دهنده ملزم به ارائه سرویس های غیرحجمی به جای سرویس های حجمی شده اند که جزئیات این سرویس ها در بخش تعرفه های سایت وجود دارد.

 بعد از ثبت و پرداخت فاکتور مربوط به تغییر سرویس ، مودم خود را یکبار خاموش و روشن کنید همان لحظه سرویس جدید فعال میگردد.

در صورت فعالسازی گزینه ارسال پیامک در پنل ecare.asiatech.ir این امکان فعال می گردد.

قیمت کلیه سرویس های آسیاتک طبق مصوبات اعلام شده از طرف سازمان قانون گذار و بر اساس نوع سرویس و مدت زمان و حجم ترافیک قابل استفاده در آن طراحی شده و مشتری میتواند براساس نوع نیاز و مصرف خود یکی از آنها را انتخاب نماید.

ارائه سرویس اینترنت همراه مستلزم وجود سرویسی مبتنی بر شبکه های بی سیم سیار می باشد. در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی شرکت آسیاتک این گونه سروس ها را ارائه نمی کند.

برای استفاده از سرویس اینترنت آسیاتک محدودیتی در نوع مودم ندارد و تمامی مودمهای ADSL را پشتیبانی می کند. ولی بهتر است جهت پشتیبانی سریعتر از مودمهای پیشنهادی آسیاتک در فروشگاه آنلاین یا جعبه های DSLBOX استفاده کنید.

با استفاده از سرویسهای اینترانت تنها دسترسی به شبکه های داخلی و ir امکان پذیر میباشد و دسترسی به سایر سایتهای خارجی ، google و yahoo و …  توسط این سرویس امکان پذیر نمیباشد. اما با سرویسهای اینترنت دسترسی به کلیه سایتهای داخلی و خارجی امکان پذیر است. و دقت کنید که بعلت شرایط ویژه آسیاتک در میزبانی بسیاری از سرورهای داخلی مثل سایت دانلودها و میهن دانلود و … سرعت اتصال کاربران آسیاتکی به این گونه سایتهای داخلی بسیار بیشتر از سایر شرکتها و همچنین سایتهایی که در خارج کشور میزبانی میشوند می باشد.

منظور از تعرفه سایت های  نیم بها یا ساعات نیم بها زمانی است که در آن بازه ترافیک مصرفی مشترک بصورت نیمه محاسبه می گردد. برای مثال اگر در آن بازه مشترکی ۱ گیگ استفاده داشته باشد ۵۰۰ مگابایت آن محاسبه و از حجم کاربر کسر خواهد شد.

جهت ثبت نام نباید رانژه شرکت دیگری بر روی خط فعال باشد در غیر اینصورت خط از مخابرات به دلیل رانژه کشی تکراری برگشت داده میشود.باید قبل از پرداخت فاکتور ثبت نام شده سرویس قبلی از روی خط شما جمع آوری شده باشد.
قبل  از  جمع آوری شرکت  قبلی  از وضعیت  بستر مخابراتی  خود  اطمینان  حاصل نمایند  که آیا امکان  سرویس دهی توسط آسیاتک می باشد یا  خیر ؟  

 

شما میتوانید با مراجعه به آدرس سایت ecare.asiatech.ir  به صورت مستقیم ثبت نام نمایید. ولی ثبت نام از طریق عاملین فروش مجاز هم منعی ندارد. می توانید  لیست  عامیلن  فروش را در  سایت  asiatech.ir مشاهده نمایید. در صورت  نیاز به  هرگونه راهنمایی می توانید با شماره  ۱۵۴۴ بخش  فروش  تماس  حاصل  نمایید.

شرکت آسیاتک امکان ارائه اینترنت از طرق دیگر را دارد. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۵۴۴ تماس بگیرند.

با کد ملی خود بعنوان استفاده کننده ثبت نام نمایید چنانچه به احتمال ۲۰ درصد خط از سمت مخابرات تایید نشد, هزینه پرداختی عودت داده می شود.

بر اساس مصوبه ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، هزینه دایری (۷۰۰۰۰ ریال) و جمع آوری (۵۰۰۰۰ ریال ) معادل ۱۲۰۰۰ تومان می باشد و شرکت های سرویس دهنده می توانند این مبلغ را به فاکتور سرویس اضافه نمایند و شرکت نیز آنرا عینا به مخابرات پرداخت می کند. در صورت انتخاب نصب حضوری مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان دیگر نیز به فاکتور افزوده می شود، دقت کنید به ارقام مذکور مالیات بر ارزش افزوده طبق نرخ هر سال اضافه می شود.

بله با امور مشترکین تماس گرفته و شماره شبای حساب خود را اعلام نمایید تا وجه پرداختی برایتان عودت داده شود.

با مراجعه به سایت ecare.asiatech.ir و یا تلفن ۱۵۴۴  میتوانید وضعیت کنونی سرویس را مشاهده نمایید. درضمن شرکت با ارسال پیامک شما را از مراحل مختلف آگاه می کند.

بله تا زمانی که فاکتور پرداخت نشود خط به مخابرات ارسال نشده و بعد از ۷۲ ساعت نیز ثبت نام شما حذف میگردد.

در برخی از مراکز مخابراتی به دلیل شرایط خاص مرکز (محدودیت پورت و …) و یا مشکل در اطلاعات صحیح صاحب خط و …  ارائه سرویس مدت زمان بیشتری طول می کشد. لطفا در این گونه موارد جهت پیگیری حتما با ۱۵۴۴ تماس بگیرید.

کپی از آخرین قبض پرداختی و کپی کارت ملی صاحب خط در سایت ecare.asiatech.ir آپلود گردد .

 خیر ADSL فقط بر روی زوج سیم مسی ارائه میگردد. و تنها در برخی از استانها مانند استان فارس و خوزستان بعلت مشارکت آسیاتک با مخابرات، ارائه سرویس به مشترکینی که خطشان فیبر میباشد امکان پذیر است.

ابتدا وارد آدرس ecare.asiatech.ir شده و بعد از ثبت اطلاعات اولیه و ساخت پنل در ادامه در قسمت ثبت بن شماره بن را وارد نموده بعد از تایید بن ، سپس سرویس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

آسیاتک در تلاش است تا سرویس دهی خود را در تمام مراکز مخابراتی گسترش دهد. اما متاسفانه از لحاظ فنی و بعلت بودن سیم مسی تلفن در مراکز مخابراتی ما مجبوریم تجهیزاتی را در مراکز نصب کنیم که در برخی از آنها محدودیتهای وجود دارد و امکان سرویس دهی یا توسعه با مشکل مواجه است.

ابتدا وارد آدرس سایت asiatech.irشده و در قسمت بررسی پوشش خدمات شماره خط به همراه کد شهر وارد نموده و وضعیت سرویس دهی را مشاهده نمایید. در ضمن میتوانید شماره تلفن خود را بهمراه کد شهر به ۱۰۰۰۱۵۴۴ پیامک کنید.

متقاضی گرامی شما مي توانيد با مراجعه به آدرس ecare.asiatech.ir   از قسمت ثبت نام کاربران جديد جهت ثبت نام سرويس اقدام نماييد و یا اینکه با تلفن ۱۵۴۴  بخش  فروش و یا با عاملین فروش مجاز شرکت تماس بگیرید.

در صورت مصرف زودتر از موعد حجم ترافیک، می توانید نسبت به شارژ مجدد یا خرید اقدام نمائید و چنانچه حساب خودتان را شارژ ننمائید، به صورت اتوماتیک از سیستم قطع خواهید شد و امکان استفاده از اینترنت آسیاتک تا شارژ مجدد را نخواهید داشت

 

 

خیر، حجم مصرفی شما در انتهای هر ماه صفر خواهد شد ولی در صورتی که سرویس های چند ماهه خریداری کنید ، حجم در آن محدوده تا آخر دوره دخیره می گردد.

 

 

 

البته که ملاک مصرف حجم اینترنت، مدت زمان کار با اینترنت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد اما طبق برآورد ما، چنانچه شما یک کاربر معمولی هستید این حجم ترافیکی که در سرویسهای ما معرفی شده برای شما مناسب می باشد.

 

 

 

خط رانژه شده خط تلفنی است که می‌تواندvoice و data را هم‌زمان با هم روی یک خط منتقل کند. بنابراین قابلیت ارایه‌ی سرویس ADSL را داراست.
قبل از این که بتوانید از خط تلفن خود به عنوان خط ADSL استفاده کنید باید این خط از طرف مخابرات و به درخواست شرکت ارایه دهنده‌ی سرویس، رانژه شود.

 

 

 

پس از واریز وجه به حساب آسیاتک، اگر خط مورد نظر دارای بدهی نباشد  و مرکز دارای  محدودیت نباشد پس از  تخصیص  پورت  به طور معمول سه روز ۷۲ ساعت کاری طول می کشد تا خط تلفن شما از طرف مخابرات رانژه شود. پس از آن نیز تا دو روز آینده عملیات فعال سازی  صورت می گیرد در این بازه شما می توانید  نسبت به  نصب (بسته به درخواست شما بصورت تلفنی یا حضوری) اقدام نماید.

 

آسیاتک با بیش از ٤٠٠ نماینده در سراسر ایران، نزدیکترین سرویس دهنده اینترنت پرسرعت به شما مشتری گرامی می باشد. جهت دریافت سرویس های اینترنت، می توانید از دو طریق اقدام نمائید: روش اول، می توانید سرویس خود را مستقیما از واحد فروش مستقیم از طریق تماس با تلفن ۱۵۴۴  و یا وب سایت رسمی شرکت به آدرس www.Asiatech.ir  خریداری کنید. در روش دوم شما می توانید سرویس خود را از نمایندگان فروش آسیاتک که اطلاعات آنها در وب سایت شرکت موجود است خریداری نمایید.

  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت (تا ۴۰ برابر سرعت برقراری ارتباط از طریق شماره‌گیری، ۲۵ مگابیت بر ثانیه دریافت و ۱.۵ مگابیت بر ثانیه ارسال)
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون نیاز به شماره‌گیری
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون هزینه پالس مكالمه تلفن
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت بدون مشغول شدن خط تلفن
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت در حین مكالمه با تلفن
  • برقراری ارتباط پرسرعت با اینترنت برای ایجاد شبكه مجازی خصوصی (VPN)
  • برقراری ارتباط پر سرعت با اینترنت برای بهره‌گیری از امكانات ویدیویی و صوتی در اینترنت و ویدیو كنفرانس
  • استفاده از زوج سیم‌های تلفن معمولی (در واقع نیازی نیست از مرکز مخابراتی سیم‌کشی جدیدی انجام شود)
  • استفاده هم‌زمان اینترنت، تلفن و یا فکس

 

 

 

DSL به معنای خط دیجیتال مشترک است كه شیوه‌ای کم هزینه با سرعتی مطلوب برای استفاده از اینترنت  است. با استفاده از خطوط تلفن معمولی می‌توان از این تکنولوژی استفاده كرد.
ارتباط DSL از طریق سیم تلفن شما برقرار می‌شود بدون این که اختلالی در ارتباطات تلفنی به وجود آید. به شرط این که مودم همیشه به خط وصل و روشن باشد، ارتباط شما با اینترنت همیشه برقرار خواهد بود. در عین حال این کار برای مکالمات تلفنی مشکلی پیش نمی‌آورد.
پس از برقراری ارتباط هزینه ثابت خط ADSL  به شکل ماهانه و با توجه به پهنای باند و سرویس دریافتی،  محاسبه می‌شود. هزینه تلفن تنها در صورت استفاده از تلفن محاسبه می‌شود و ربطی به استفاده از خط ADSL ندارد.
سرعت تبادل دیتا در ADSL به صورت نامتقارن است. یعنی سرعت دریافت و ارسال اطلاعات برابر نخواهد بود.